dilluns, 6 de gener del 2014

La principal icona de la marca Espanya és falsa

Dilluns, 6 de gener de 2014 05:00 h

El 95% del pernil venut com a ibèric és més fals que un “duro sevillà”, el producte és víctima de la desregulació, la picaresca i el frau, autèntics valors de la marca Espanya


Espanya no respecta ni les seves icones, malgrat insistir que el pernil ibèric és el seu  producte agroalimentari estrella a nivell mundial, la maca de regulació de l’estat espanyol vers aquest producte permet a les grans empreses i cadenes de supermercats jugar amb etiquetes, certificacions i D.O falses, i omplir-se les butxaques a costa dels consumidors de tot el món. Espanya va camí de convertir el frau i el nyap en la verdadera icona de la marca Espanya i arrossegar en la seva deriva a les marques que habitin sota el seu paraigua i que han de suportar el llast d’una marca carregada de tòpics, de llegendes negres i arquetips negatius.


Frau “pata negra”

La gran majoria dels pernils venuts com a ibèrics no compleixen les característiques essencials que defineixen el producte ja que provenen d’animals creuats, criats en granges i alimentats amb pinso, en comptes de ser de raça ibèrica, criats en pastures i a base d’aglans. Sovint s’utilitza la raça duroc ja que l'encreuament amb aquesta raça manté "la pota negra" que permet fer passar bou per bèstia grossa, a més de ser més rendibles pel que fa a reproducció i criança.

Davant el desgavell en el sector del pernil espanyol, Catalunya té una oportunitat

Més enllà del pernil ibèric, el pernil curat és un producte molt conegut que es ven per tot el món però sovint es relaciona amb la marca Espanya,cosa que pot acabar per perjudicar els productors catalans si transcendeix al mercat el frau dels ibèrics. Catalunya produeix i comercialitza la meitat de pernils de la producció espanyola i en aquest sentit, el clúster carni Innovac que aglutina 52 empreses del sector a tot Catalunya, va  anunciar l’estiu passat que impulsaria la comercialització d'un pernil serrà que uneixi la marca Pirineus i Barcelona per a comercialitzar a tot el món  “El Pernil dels Pirineus”. Aquest potencial, sovint desconegut, ha fet que empresaris catalans dels sector carni impulsin aquesta marca pròpia que es distingirà per la qualitat, la regulació d ela D.O i sota uns restriccions i criteris específics nítids i transparents.




1 comentari :

Anònim ha dit...

la marca
España penja d'una canya
signet: LOLÏN