dimarts, 24 de setembre del 2013

L’engany de l’ampliació de l’autopista fins a Lloret

Dimarts, 24 de setembre de 2013 05:00 h

El conveni d’aquesta ampliació amb Abertis el va signar el Conseller Nadal amb un nefast resultat que de moment comporta una reclamació per part de la concessionària de més de 52 milions d’euros


Sorprèn com el conseller Vila ha anunciat la construcció de la connexió de l’autopista de Palafolls a Lloret, quant resulta que des de fonts de la mateixa conselleria no tenen dades dels costos i de les variacions que s’han fet al conveni que en el seu dia va signar el conseller Nadal i que no s’havia desenvolupat. Resten dubtes que segons la conselleria seran explicats en una roda de premsa a celebrar en les properes setmanes. Sorprèn que malgrat que Abertis reclama més de 52 milions d’euros en aplicació del conveni signat pel conseller Nadal pel descens de cotxes a la C-32, és presenti sense explicar la situació aquesta ampliació que com a molt aviat començarà la seva construcció el proper any 2014.   
 
Dubtes sobre l’acord entre la Generalitat i Abertis. No pot ser que sempre hi guanyi Abertis

1.- Autopista gratuïta tant sols si entres i surts per Blanes o Lloret, si vens de Barcelona o vols anar de Lloret a Barcelona o Mataró hi haurà un augment del peatge.
2.- Com queda la reclamació que fa Abertis dels 52 milions d’euros pel descens de cotxes a la C-32 tal i com es va comprometre la Generalitat en el conveni signat pel conseller Nadal?
3.- La construcció d’aquests 8 kilòmetres que ja hauria d’estar construïda segons el conveni de l’època del conseller Nadal, què comporta? Més costos per l’administració? Allargament de la concessió?

Desdoblar la N-II amb un peatge a l’ombra seria un altre escàndol

El conseller ha explicat que estan negociant amb Foment el desdoblament de l'N-II i que espera que abans de final d'any puguin saber "amb certesa" si es desdoblarà la via "d'una tacada o no". Vila considera que aquest és un tema "molt difícil", tot i que assegura que estan posant "tota l'energia en poder trobar un sistema de finançament que ho faci sostenible".

Desdoblar la N-II amb un peatge a l’ombra estil Eix transversal és una broma de mal gust

En relació a això, el conseller ha qualificat de "diàleg franc" les relacions amb el Ministeri de Foment, amb qui assegura que estan treballant per buscar la manera de finançar l'obra. Vila ha avançat que la solució "s'assemblarà molt" a la que va fer possible el desdoblament de l'Eix Transversal, és a dir, el peatge a l'ombra. Recordem que el peatge a l’ombra de l’Eix transversal l’ha convertit en la carretera més cara d’Europa. Més de tres cops el cost real de l’obra.