Fa setmanes des del directe!cat vam advertir que Abertis necessitava ampliar urgentment les seves concessions d’autopistes principalment a Catalunya, les més rendibles del món
Aquest diumenge El Periódico signava una crònica del seu enviat especial a Rio de Janeiro on titulava “Abertis negocia allargar a Espanya les seves concessions d’autopistes” a canvi de suposades inversions o rebaixes de peatges i ho emmarcava en un procés d’allargar les concessions a tots els països on hi es present. El que no deia la crònica eren els veritables motius d’aquesta necessitat, això ho vam explicar ara fa unes setmanes, Abertis necessita allargar les concessions per tal de poder retornar el deute milionari de quasi 14.000 milions d’euros, més de 2 bilions de les antigues pessetes, i especialment necessita ampliar les concessions catalanes, tant l’AP-7 que depèn de l’estat com la C-32 depenent de la Generalitat, ja que són les concessions més rendibles que té.
Crònica dels enviats especials a Rio de Janeiro |
Abertis vesteix l’allargament de les concessions amb un augment
de les inversions, i es fa un rentat de cara a costa de convidar
periodistes de viatge a Brasil
També La Vanguardia signa una crònica des de Brasil de la seva enviada especial (en aquest cas no ho diuen) Conchi Lafraya on explica les meravelles de l’empresa i el seu gran negoci a Sudamerica. El que no explica l’article són les dificultats de les concessions sud-americanes mancades de seguretat jurídica i que van ser en part un obsequi enverinat del seu soci de referència, l’ex ministre franquista Villar Mir mitjançant OHL, el substitut de Florentino Perez com accionista de referència a ABERTIS.
La pèrdua dels jocs olímpics de Madrid 2022, una pèrdua d’ingressos per a Abertis, màxim accionista d’Hispassat
No solament els ha perjudicat la no adjudicació de l’organització dels jocs olímpics a Madrid 2022 com a nous possibles ingressos per fer front a les fallides autopistes de peatge de la capital espanyola, on han perdut més ha estat en el previst negoci de les transmissions de televisió via satèl·lit mitjançant l’empresa Hispasat amb la celebració dels jocs a Madrid.
Abertis necessita ampliar les concessions a les autopistes catalanes
La companyia de qualificació Fitch situa la concessionària en perspectiva negativa per l’exposició relativament feble al negoci de les autopistes i pel seu elevat deute (14.000MEUR). Fitch coincideix amb el que va explicar el directe!cat fa tant sols uns dies sobre els riscos evidents de la companyia catalana, amb un deute elevat i de difícil retorn i amb uns peatges, molts dels quals no són del tot rendibles, principalment els incorporats de sud-americà per la compra a OHL de l’ex ministre franquista Villar Mir. Fitch considera que malgrat que l’empresa ha augmentat el nombre de kilòmetres d’autopistes gràcies a les incorporacions de les autopistes de peatges sud-americanes, aquestes ofereixen poca capacitat de negoci i una gran inseguretat jurídica, i qüestiona que el 80% dels recursos de les autopistes provinguin de les autopistes espanyoles, és a dir de les autopistes catalanes i de terres de parla catalana.
Des del 2007 el trànsit per les autopistes catalanes ha caigut un 32%, i per aquest concepte reclama 1072MEUR per l’AP-7 a Madrid i 52MEUR per la C-32 a la Generalitat
Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la llavors ministra Magdalena Álvarez i el conseller Joaquim Nadal. Les xifres consten a lamemòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.
Pagar aquest deute ampliant les concessions de l’AP-7 i l’autopista del Maresme
Com que l’Estat i la Generalitat no podran pagar aquest deute milionari, fruït d’uns convenis escandalosos signats per Magdalena Álvarez i Joaquim Nadal, la solució serà, i ja es reclama per part d’Abertis, allargar les concessions. Segons diu Fitch és una necessitat per evitar la caiguda d’Abertis ampliar les autopistes més rendible que té que són las dels PPCC.
També La Vanguardia signa una crònica des de Brasil de la seva enviada especial (en aquest cas no ho diuen) Conchi Lafraya on explica les meravelles de l’empresa i el seu gran negoci a Sudamerica. El que no explica l’article són les dificultats de les concessions sud-americanes mancades de seguretat jurídica i que van ser en part un obsequi enverinat del seu soci de referència, l’ex ministre franquista Villar Mir mitjançant OHL, el substitut de Florentino Perez com accionista de referència a ABERTIS.
La pèrdua dels jocs olímpics de Madrid 2022, una pèrdua d’ingressos per a Abertis, màxim accionista d’Hispassat
No solament els ha perjudicat la no adjudicació de l’organització dels jocs olímpics a Madrid 2022 com a nous possibles ingressos per fer front a les fallides autopistes de peatge de la capital espanyola, on han perdut més ha estat en el previst negoci de les transmissions de televisió via satèl·lit mitjançant l’empresa Hispasat amb la celebració dels jocs a Madrid.
Abertis necessita ampliar les concessions a les autopistes catalanes
La companyia de qualificació Fitch situa la concessionària en perspectiva negativa per l’exposició relativament feble al negoci de les autopistes i pel seu elevat deute (14.000MEUR). Fitch coincideix amb el que va explicar el directe!cat fa tant sols uns dies sobre els riscos evidents de la companyia catalana, amb un deute elevat i de difícil retorn i amb uns peatges, molts dels quals no són del tot rendibles, principalment els incorporats de sud-americà per la compra a OHL de l’ex ministre franquista Villar Mir. Fitch considera que malgrat que l’empresa ha augmentat el nombre de kilòmetres d’autopistes gràcies a les incorporacions de les autopistes de peatges sud-americanes, aquestes ofereixen poca capacitat de negoci i una gran inseguretat jurídica, i qüestiona que el 80% dels recursos de les autopistes provinguin de les autopistes espanyoles, és a dir de les autopistes catalanes i de terres de parla catalana.
Des del 2007 el trànsit per les autopistes catalanes ha caigut un 32%, i per aquest concepte reclama 1072MEUR per l’AP-7 a Madrid i 52MEUR per la C-32 a la Generalitat
Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la llavors ministra Magdalena Álvarez i el conseller Joaquim Nadal. Les xifres consten a lamemòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.
Pagar aquest deute ampliant les concessions de l’AP-7 i l’autopista del Maresme
Com que l’Estat i la Generalitat no podran pagar aquest deute milionari, fruït d’uns convenis escandalosos signats per Magdalena Álvarez i Joaquim Nadal, la solució serà, i ja es reclama per part d’Abertis, allargar les concessions. Segons diu Fitch és una necessitat per evitar la caiguda d’Abertis ampliar les autopistes més rendible que té que són las dels PPCC.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada