dijous, 4 de juliol del 2013

Camacho, encara més contra les cordes;Un espia de Método 3 va pagar la cita de Camacho amb l'exnòvia de Pujol

'El País' fa publica una conversa segons la qual estaria al corrent que el dinar de La Camarga va ser organitzat per Método 3

Albert Ribas
 
 
La líder del PPC, Alícia Sánchez Camacho
 
El cas d’espionatge que afecta Alícia Sánchez-Camacho cada dia se li complica una mica més a la líder popular. El diari ‘El País’ publica avui una conversa segons la qual la líder popular estaria suposadament al corrent que el dinar a La Camarga va ser organitzar per l’agència d’espionatge Método 3.

Alejandro Borreguero, antic empleat de l’agència i un dels presumptes autors materials de la gravació de la conversa entre Camacho i Victoria Álvarez, ex novia de Jordi Pujol i Ferrusola, ha entregat al jutge una transcripció de la gravació d’aquell dia per demostrar que l’àpat va ser reservat i pagat per ell en nom de la seva agència. Una gravació que podria fer saltar pels aires de forma definitiva el pacte que la popular i Método 3 van signar i pel qual Camacho va perdonar l’agència a canvi de 80.000 euros.

En aquest nou gir del cas cal afegir-hi la voluntat expressada per la Fiscalia Anticorrupció per continuar amb la investigació, ja que considera que el presumpte espionatge afecta l’interès general degut als càrrecs de diputada i senadora de Camacho.

La transcripció que publica 'El País' i que ha estat entregada al jutge recull el següent diàleg entre Borreguero i un empleat de La Camarga:

Borreguero: Bona tarda, a veure, avui a les dues hi ha una reserva per a la senyora Camacho, un reservat.

C. [Empleat de la Camarga] Sap amb qui ve?

B. Bé, vam fer la reserva només a nom de senyora Camacho.

C. Com a senyora Camacho, no hi ha ...

B. Sí, vaig fer una la reserva per telèfon i després vaig venir a confirmar el reservat.

(La recerca continua fins que entre tots dos troben la causa que no trobin la reserva).

B. Jo, directament, vaig dir la senyora Sánchez té una reserva i em van dir que sí.

C. ¿Sánchez?

B. Exacte, Sánchez-Camacho.

C. Però tu m'has dit Camacho...

(A continuació, el cambrer s'ofereix a ubicar el centre de taula que amaga la gravadora).

C. Això va al centre?

B. Si pot ser, sí, em faria un favor.

C. Per descomptat.

B. I vull que li diguin que quan, no sé, si intentessin pagar, que jo me'n faré càrrec. Digui-li que les persones que han reservat faran el pagament de la taula i, bé ... Si volen que deixi un paga i senyal ...

C. No, una targeta per saber on hem de...

B. Els deixo el meu telèfon o el que sigui.

C. Sí

B. A veure. Jo en principi puc deixar, si volen, més o menys una quantitat i si sobra doncs torno a recollir-ho. Igualment he de tornar a recollir això [el centre de taula amb la gravadora oculta], així que tornar he de tornar.

C. Com vulgui, més que res perquè he de donar de baixa un altre nom i acreditar a un nom, però si vol fer això i deixar aquí uns diners...

B. Si jo li deixo això aquí, no sé si amb això n'hi haurà prou, si cal ... Són dues persones.

C. Com a molt, molt, això.

B. Val. Suposo que sobre dos quarts de quatre acabaran, vinc a recollir això i faig el pagament que faci falta.

C. El seu nom? Perquè així, si ve a buscar i no hi sóc jo, que ho reconegui...

B. Com l'assistent de la senyora Camacho.

C. Val, perfecte, més que res perquè si jo no hi sóc ...

B. Val, això és bastant important ...

C. ¿Que estigui allà al centre?

B. Sí, i això ..., que si intenten pagar, no, les persones que han reservat ja se n'han encarregat.

El PP ho nega tot

Els populars catalans han qualificat “d’absoluta mentida” que Sánchez-Camacho estigués al corrent de la gravació i atribueixen la denúncia de Borreguero a la seva estratègia per protegir-se després d’haver fet una suposada gravació il·legal.

El PPC considera que aquesta transcripció només demostra que l’ex treballador de Método 3 es va fer passar per “assistent” de Camacho i ha deixat clar que van ser ells mateixos que van fer la reserva.