Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la ministra Magdalena Álvarez i el conseller Joaquim Nadal
Les xifres consten a la memòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.
La inculta Magdalena Alvarez |
La Ministra Magdalena Álvarez va signar un conveni que dessagna els fons del ministeri i impedeix el desdoblament de la N-II
Si en cinc anys d’aplicació del conveni la xifra que reclama ABERTIS puja a més de 1.000 MEUR, imagineu el que pot arribar a pujar fins a l’any 2021, data de finalització de la concessió de l’AP-7, si la davallada de transit segueix endavant la xifra pot arribar als 3.000 milions d’euros. Cal tenir en compte que la compensació del darrer any 2012 és ja de més de 310 MEUR en un sol any, el conveni creix a ritme exponencial.
Si el desdoblament de la N-II estigués fet les compensacions serien encara molt més elevades
Aquest és el veritable motiu del no desdoblament de la carretera de la vergonya, tot són problemes, obres inacabades, no adjudicades, tot són excuses per retardar el màxim i poder estalviar alguns milions. Des del directe!cat ho vam denunciar ja fa mesos i ara amb les xifres a la má es confirma el desastre del conveni signat per Magdalena Álvarez.
El Conseller Nadal va caure a la trampa i va signar un conveni de característiques similars amb ABERTIS per l’ampliació de la C-32 a Palafolls
Tres anys més tard i malgrat que ja es coneixien els primers resultats negatius del conveni amb Foment, el conseller Nadal en va signar un de semblant, amb les mateixes característiques i adaptat a la petita ampliació de l’autopista del Maresme. En tant sols tres anys d’aplicació el deute reclamat per ABERTIS ja és de més de 52Meur, 11 milions dels quals en el darrer any.
Els convenis d’ABERTIS amb Foment i la Generalitat són inassumibles i tenim tot el dret a denunciar-los per abús de posició
Resulta que les retallades afecten a treballadors, a l’ensenyament, a la sanitat i no a les grans empreses que per la seva situació de privilegi poden enganyar a les administracions, tenen els millors advocats i en treuen profit de polítics poc fiables i poc seriosos, seria just que les retallades també afectessin a les grans empreses que abusen de l’administració, seria raonable i just denunciar aquests convenis per estalviar diners i costos socials a les administracions i, sobretot, als ciutadans.
A la Generalitat i, sobretot, al Ministeri de Foment li sortiria molt més a compte subvencionar els peatges de la C-32 i de l’AP-7 per augmentar el transit per aquestes autopistes i reduir els diners que han de pagar any rere any a ABERTIS.
Escàndol “nade in Spain”: Per l’any 2012, el Ministeri de Foment haurà de pagar 310 milions d’euros de compensació a ABERTIS, és a dir l’empresa ingressarà més euros gràcies a Magdalena Álvarez que no pas per la recaptació dels peatges
Si en cinc anys d’aplicació del conveni la xifra que reclama ABERTIS puja a més de 1.000 MEUR, imagineu el que pot arribar a pujar fins a l’any 2021, data de finalització de la concessió de l’AP-7, si la davallada de transit segueix endavant la xifra pot arribar als 3.000 milions d’euros. Cal tenir en compte que la compensació del darrer any 2012 és ja de més de 310 MEUR en un sol any, el conveni creix a ritme exponencial.
Si el desdoblament de la N-II estigués fet les compensacions serien encara molt més elevades
Aquest és el veritable motiu del no desdoblament de la carretera de la vergonya, tot són problemes, obres inacabades, no adjudicades, tot són excuses per retardar el màxim i poder estalviar alguns milions. Des del directe!cat ho vam denunciar ja fa mesos i ara amb les xifres a la má es confirma el desastre del conveni signat per Magdalena Álvarez.
El Conseller Nadal va caure a la trampa i va signar un conveni de característiques similars amb ABERTIS per l’ampliació de la C-32 a Palafolls
Tres anys més tard i malgrat que ja es coneixien els primers resultats negatius del conveni amb Foment, el conseller Nadal en va signar un de semblant, amb les mateixes característiques i adaptat a la petita ampliació de l’autopista del Maresme. En tant sols tres anys d’aplicació el deute reclamat per ABERTIS ja és de més de 52Meur, 11 milions dels quals en el darrer any.
Els convenis d’ABERTIS amb Foment i la Generalitat són inassumibles i tenim tot el dret a denunciar-los per abús de posició
Resulta que les retallades afecten a treballadors, a l’ensenyament, a la sanitat i no a les grans empreses que per la seva situació de privilegi poden enganyar a les administracions, tenen els millors advocats i en treuen profit de polítics poc fiables i poc seriosos, seria just que les retallades també afectessin a les grans empreses que abusen de l’administració, seria raonable i just denunciar aquests convenis per estalviar diners i costos socials a les administracions i, sobretot, als ciutadans.
A la Generalitat i, sobretot, al Ministeri de Foment li sortiria molt més a compte subvencionar els peatges de la C-32 i de l’AP-7 per augmentar el transit per aquestes autopistes i reduir els diners que han de pagar any rere any a ABERTIS.
Escàndol “nade in Spain”: Per l’any 2012, el Ministeri de Foment haurà de pagar 310 milions d’euros de compensació a ABERTIS, és a dir l’empresa ingressarà més euros gràcies a Magdalena Álvarez que no pas per la recaptació dels peatges
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada