El govern espanyol sembla decidit a no donar suport al corredor mediterrani pel qual aposten institucions polítiques i econòmiques de tot el país i que té l'aval de la Comissió Europea. Dilluns la ministra de Foment, Ana Pastor, va signar a Brussel·les un acord amb els seus homòlegs italià, francès, eslovè i hongarès per impulsar a el transport ferroviari a Europa mitjançant un 'corredor mediterrani' que oblida Castelló i Tarragona.
La nota publicada pel ministeri de Foment parla del compromís del govern espanyol amb el corredor, i per demostrar-ho parla de la licitació de les obres d'implantació de l'ample ferroviari europeu i un pressupost consignat de 1.079 milions d'euros.
Però la ruta del corredor que cita deixa de banda tant Castelló de la Plana com Tarragona. I cita els trams: Almeria-València, Madrid-Saragossa, Barcelona-Marsella-Lió-Torí-Milà-Verona-Pàdua. Amb aquest plantejament, el recorregut sortiria d'Almeria i aniria fins a València, però des d'ací no hi hauria una connexió directa amb Barcelona per Castelló i Tarragona, sinó que aniria cap a Madrid i, des d'allà, continuaria cap a Saragossa i després cap a Barcelona.
Els eurodiputats Ramon Tremosa (CiU) i Raül Romeva (ICV-EUiA) es van queixar via Twitter d'aquesta proposta:
L'economista Germà Bel, de qui parla Ramon Tremosa, també ha comentat en el seu Twitter la intenció del govern espanyol. I ha recuperat el terme 'corredor Madriterrani' per referir-se a aquest traçat.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada