dissabte, 23 de març del 2013

infraestructures El govern espanyol castiga l'aeroport de Barcelona

Foment ajorna 'sine die' l'accés ferroviari, que està adjudicat des de fa tres anys però sense execució

Lluís Bou

El govern espanyol està castigant l'aeroport de Barcelona. El ministeri de Foment ha ajornat 'sine die' la construcció de l'accés ferroviari a la instal·lació, tot i que està adjudicada des de fa tres anys. Ni el govern de José Luis Rodriguez Zapatero ni ara el de Mariano Rajoy han tirat mai de forma efectiva aquesta insfraestructura.

El secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, ha respost a una pregunta del diputat de CiU Pere Macias, que l'execució de l'obra està definitivament ajornada i no té cap data per iniciar-se, per un problema de diners del ministeri de Foment. La decisió representa un evident greuge cap a l'aeroport del Prat en comparació al de Madrid-Barajas, que està perfectament connectat. I també contrasta amb la prioritat governamental per seguir amb la línia d'AVE cap a Galícia.


El Ministeri de Foment va adjudicar el març del 2010 a una UTE (unió temporal d'empreses) formada per les constructores Ferrovial Agromás, Sacyr i Copcisa el contracte d'obres de l'accés ferroviari a la nova terminal T-1, valorat en més de 257 milions d'euros. Però no se n'ha sabut res més.
 
Les obres preveien la construcció de la plataforma del nou accés ferroviari a l'aeroport barceloní que permetria, una vegada completada, la connexió amb les terminals Sud (T-1) i Nord (T-2) del complex aeroportuari. La línia havia de tenir una longitud total de 4.495 metres i hauria d'anar soterrada en la major part del traçat.