divendres, 1 de març del 2013

Els catalans pagarem les autopistes fallides d’Espanya

ABERTIS i La Caixa han liderat les negociacions amb “Fomento” en un acord que garanteix a les grans empreses seguir obtenint beneficis milionaris. Porta oberta a l’augment d’ anys de concessió de l’AP-7


Fomento vol una nacionalització exprés i pactada amb els bancs i empreses per sanejar-les i retornar-les als lobbys de les concessionàries. L’acord obra la porta a compensacions a la principal empresa concessionària i recaptadora dels peatges catalans com és ABERTIS, amb ampliació dels anys de concessió de l’AP-7  - finalitza el 2021-, acords que retarden i dificultaran encara més el desdoblament de la carretera de la #VergonyaN2. La fallida de les autopistes espanyoles li podria costar a l’Estat uns 4.000 milions d’euros segons els protocols establerts, amb l’acord el Govern Espanyol trasllada el pagament en bona part als territoris on té peatges, principalment a Catalunya, estalviant-se inversions a les mateixes infraestructures. Dossier directe!cat "Abertis i Fomento corrupció #vergonyaN2 i AP-7"
La fallida de les autopistes espanyoles ens dona el motiu pel no desdoblament de la #VergonyaN2

Per tal que les autopistes siguin rentables, amb criteris de repartiment de dividends milionaris, no poden tenir competència amb autovies gratuïtes, ho portem dient des de fa mesos des del directe!cat i ara la realitat ens ho demostra, no tenim desdoblada #VergonyaN2 per tal de garantir que ABERTIS podrà seguir repartint dividends milionaris, 600 milions a l’any 2012.

O ens plantem d’una vegada o un altre cop els catalans pagarem doble, pels peatges catalans i per la fallida de les autopistes espanyoles.

O el Govern de la Generalitat i els partits polítics catalans, la petita i mitjana empresa, els sindicats i els estaments socials es planten d’una vegada per totes o ens tocarà pagar i patir les conseqüències del no desdoblament de la N-II i la no inversió en infraestructures bàsiques.

El Ministeri de Fomento  vol arruïnar la vida als catalans

Impedeix la gratuïtat de l’AP-7 mantenint un conveni escandalós amb ABERTIS que li pot costar quasi 3.000 milions d’euros pel descens del transit, no desdobla la N-II però salva les concessionàries fallides de la resta de l’estat. Per compensar-se el Ministeri obra la porta a l’augment dels anys de concessió de les autopistes catalanes.

El Ministeri de Foment un pou de diners per les grans empreses

Les 9 autopistes afectades per la fallida corresponen principalment a l’entorn de Madrid, el problema  es genera al haver de competir amb autovies gratuïtes que ja existien, per tant no tenen clients ni en poden tenir, a menys que posin peatges a les autovies. El problema s’agreuja  en expropiar a preus de saldo quan els tribunals han establert preus de sol urbanitzables. Sabien que les autopistes no podien ser rentables i malgrat tot, i com que sabien que l’Estat pagaria, van participar en aquest nova malversació de fons públics.

4.000 milions a repartir entre els grans lobbys empresarials

ABERTIS i en bona mesura els seus principals accionistes La Caixa i OHL de l’ex minsitre franquista Villar Mir o empreses com Sacyr, ACS i diverses entitats financeres seran els grans beneficiaris d’una operació de maquillatge que acabarem pagant els ciutadans i, sobretot, els catalans per ser territori abonat al pagament de peatges. Aquesta és la cara de l’altra corrupció.