divendres, 7 de desembre del 2012

El Govern Espanyol impedeix la gratuïtat de l’AP-7


Foment prefereix regalar més de 2.000 milions d’euros a ABERTIS abans de fer gratuïta l’autopista AP-7 des de Tarragona a La Jonquera


A l’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i una sagnia per l’erari públic i és un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340. Però l’escandalós conveni és ara una solució per evitar que els catalans paguem doblement un peatge, tant sols l’actitud del Govern Espanyol ho pot impedir. Des de fa temps, el directe!cat porta denunciant l’escàndol que representen els peatges per l’alt cost que representen i els incessants beneficis de les concessionàries d’autopistes. Ara fem un pas més i no solament critiquem sinó que aportem solucions per acabar amb el peatge d’una autopista que s’ha pagat moltes vegades.
 
 ABERTIS cobra més diners via conveni, que no pas per la recaptació dels peatges de l’AP-7

Fins a l’any 2010 el saldo compensatori que el Ministeri  havia de pagar a ABERTIS per la davallada de la circulació a l’AP-7 pujava a 457 milions d’euros, en tant sols tres anys, segons les dades fetes públiques pel mateix ministeri. El muntant de l’operació és calcula en funció principalment del transit de cotxes per l’autopista, a més disminució més diners que ha de pagar el ministeri. Tant a l’any 2010 com el 2011 el descens de vehicles encara ha estat més espectacular degut a la crisi i per tant les xifres augmentaran encara molt més, podríem estar parlant de més de 300 milions d’euros a l’any, xifra molt superior a la recaptació per peatges que ABERTIS té en un any.


Podem tenir el peatge de l’AP-7 gratuït, però el Ministeri prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS

Si el Ministeri pagués el peatge dels usuaris, augmentaria el transit i es complirien les xifres establertes pel nefast conveni signat pel Ministeri de Foment i la concessionària, d’aquesta manera l’erari públic s’estalviaria de pagar els 300 milions d’euros anuals.

Per què el Ministeri prefereix regalar més de 2.000 milions d’euros a una empresa privada?

Primer  signen un conveni escandalós malgrat que diferents informes el desaconsellaven per que dificultarien el desdoblament de la N-II com així ha sigut, i un cop vist el desastre i l’alt cost per l’erari públic, quan tenen un possibilitat de reduir els danys col·laterals prefereixen seguir augmenten els beneficis  d’Albertis en perjudici de dels usuaris catalans.

No tenim l’AP-7 gratuïta per què el Govern Espanyol no vol

Pagant el peatge dels usuaris, fins i tot és podria cobrar un preu simbòlic, augmentaria el transit i s’estalviaria diners i donaria resposta a l’escàndol dels peatges que paguem els catalans, és tant senzill com tenir voluntat, però Espanya prefereix seguir castigant, sempre que pot, Catalunya.

ABERTIS cobra doble, cobra dels usuaris i de l’erari públic segons el nefast conveni. Ara els polítics tenen la paraula, amb una iniciativa parlamentaria es pot arreglar l’escàndol.