dimecres, 17 d’abril del 2024

Reunió institucional després de l’acord per reactivar la fàbrica de Nissan

 

 

MÓN - ECONOMIA - EMPRESES

 

 

El ministre d'Indústria i Turisme rebrà una delegació de la xinesa Chery i la catalana Ebro EV-Motors per preparar la signatura oficial del conveni

 

 

La planta de Nissan al Consorci de la Zona Franca / ACN

 


ANTON ROSA

17-04-2024  10:37



L’acord entre la xinesa Chery i la catalana Ebro EV-Motors encara les darreres hores abans de la seva signatura oficial. Després que aquest dimarts es confirmés que les dues companyies havien tancat un pacte per reactivar la fàbrica d’automòbils de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, el ministre d’Indústria i Turisme del govern espanyol i exalcalde de la capital catalana, Jordi Hereu, rebrà aquest dimecres una delegació d’ambdues empreses en una reunió per acabar de quadrar com es farà aquesta signatura oficial del conveni, que se segellarà després de mesos de negociacions.

Segons apunten fonts del govern espanyol recollides per Europa Press, la trobada tindrà lloc a la seu del departament durant aquest matí i comptarà també amb la participació del vicegovernador de la

província xinesa d’Anhui, l’alcalde de Wuhu i representants de la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit, la previsió és que el pròxim divendres 19 d’abril se celebri aquest acte oficial de signatura de l’acord a Barcelona amb l’assistència de representants institucionals d’Espanya, Catalunya i la Xina.

Una part del contingut del pacte ja es va fer públic aquest dimarts, quan es va anunciar que les dues empreses creaven una joint venture amb participació majoritària d’Ebro per fabricar vehicles Omoda i Ebro en aquestes instal·lacions barcelonines fins ara fa tres anys ocupades per la firma japonesa. Tot i que per ara no s’han donat xifres, algunes previsions apuntaven que Chery podria fabricar 50.000 vehicles l’any de la seva marca Omoda a Catalunya.

Una història turbulenta amb diversos pretendents

Cal recordar que la situació de Nissan ha estat una història turbulenta que sembla arribar al seu final amb aquesta firma. Els primers que van decidir entrar en el projecte de reindustrialització i es van presentar al concurs van ser la marca de vehicles elèctrics Silence i el hub format per les catalanes Btech i QEV. Tot i això, la xinesa Chery s’havia interessat en algun moment pel projecte, però no hi havia cap decisió definitiva. En primera instància semblava que l’operació s’havia tancat, però els avals per començar la feina van ser cada vegada més complicats d’aconseguir, el que va provocar que el hub prengués la decisió de reformular la seva estructura.

 

 

 

ENLLAÇ NOTÍCIA :

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/reunio-institucional-fabrica-nissan-61948/