divendres, 23 d’octubre del 2020

Piqué carrega contra Bartomeu i diu que votarà a la moció de censura

 

 

ESPORTS - SOCIETAT

 

 

El capità blaugrana parla de la relació amb Bartomeu, de la campanya de desprestigi a les xarxes socials i de l'intent de marxar del FC Barcelona de Messi  

 

 






Per: Redacció

23.10.2020  09:53

 

 

Gerard Piqué, capità del FC Barcelona, ha trencat el seu silenci en una entrevista a La Vanguardia, on parla sense embuts de la seva relació amb el president del club Josep Maria Bartomeu, de l’escàndol per la campanya de desprestigi de jugadors i ex-jugadors pagada pel mateix club i de l’intent frustrat de Leo Messi de fitxar per un altre equip aquest estiu.

 

Piqué fa autocrítica sobre el rendiment de la temporada anterior i posa el 2-8 contra el Bayern de Munich a la Champions League com a moment que l’equip va tocar fons, però

també critica el canvi d’entrenador a mitja temporada i, a més, que la directiva llancés el missatge que els jugadors havien provocat la destitució d’Ernesto Valverde: ‘Més que involucrar-nos, el que van fer va ser avisar-nos abans que passés. Nosaltres mai vam ser partícips d’aquella decisió.’

 

Tot seguit, parla de la relació amb Bartomeu i és prou explícit quan diu ‘Jo no vull portar-me malament amb ningú però hi ha hagut vegades…’ i ho continua parlant de l’escàndol de la campanya de desprestigi a les xarxes socials: 

‘El tema de les xarxes socials. Jo, com a jugador del Barça, veig que el meu club s’ha gastat diners, diners que ara ens estan demanant, per a criticar, ja no tan sols a persones externes amb una relació històrica amb el club, sinó a jugadors en actiu, i això és una barbaritat… Li vaig demanar explicacions i el que em va dir és “Gerard, jo no ho sabia”. I m’ho vaig creure.’ Tot seguit, exposa els seus dubtes pel fet que Jaume Masferrer, el directiu que va contractar els serveis, continua treballant al FC Barcelona. ‘Això em dol molt. Ho dic aquí perquè li ho vaig dir abans personalment al president. I què vol que li digui? És dolorós? Sí. Puc fer alguna cosa més? Doncs no. La meva relació amb el president pot ser cordial però hi ha coses que queden.’, afegeix.

 

Piqué també parla de l’intent de Messi de marxar a un altre club per la mala relació amb la directiva i la manca de resultats esportius, un intent frustrat perquè la directiva no va donar el braç a tòrcer pel contracte encara vigent. Explica que aquells dies no va tenir molt de tracte amb ell perquè ‘era una decisió molt personal’, però que li va enviar un missatge on deia ‘Leo, és només un any, i després ve gent nova…’, en relació amb el canvi de directius que s’ha de produir en els pròxims mesos. Segons Piqué, Messi s’ha guanyat el dret de poder prendre una decisió així quan ell consideri i diu que ell hauria actuat diferent si hagués estat el president. ‘Un jugador que durant 16 anys t’ha donat tant… Estàs obligat a arribar a un acord amb ell. No pot ser tan evident que les dues parts estiguin tan distanciades’, diu.

 

Tot plegat, qüestions que en els darrers temps han marcat l’actualitat blaugrana i han pesat a l’hora de convocar una moció de censura contra l’actual junta directiva, un debat que, com a soci, Piqué no defuig: ‘El club està més viu que mai. Aconseguir 20.000 signatures amb la conjuntura actual em sembla una barbaritat. Que hi hagi tanta gent que es rebel·li quan no et pots manifestar a causa de la pandèmia demostra que el club no està adormit.’ El capità blaugrana no es posiciona sobre si és viable fer ara la votació de la moció de censura o val més deixar-ho pel març, quan són previstes les eleccions ordinàries, però deixa clar que si es convoca ell hi participarà: ‘Exerciria el meu dret a vot com a soci.’ El que no diu, però, és què votarà, perquè ‘el vot és confidencial’.

 

 

 

 

ENLLAÇ NOTÍCIA :

https://www.vilaweb.cat/noticies/pique-bartomeu-mocio-censura-messi/