BARÇA
Els blaugrana superaran el Manchester United gràcies als nous acords amb Nike i Rakuten, que faran augmentar progressivament els ingressos per la samarreta.
per Adrià Soldevila
17/11/2016
El Barça i Rakuten han signat un dels acords de patrocini més elevats del món del futbol. Després de segellar una pròrroga del contracte amb Qatar Airways per la temporada 2016-17 -l'actual-, a raó de 33,5 milions d'euros, ara el club català ha fet un pas més de cara a assolir el repte d'ingressar 1.000 milions d'euros al final del mandat de l'actual junta directiva, és a dir, el juny del 2021. Els 55 milions que facturarà el Barça del gegant japonès Rakuten -a partir de la temporada 2017-18- el convertiran en el segon club millor pagat del món en l'aspecte del patrocini de la samarreta, només per darrere el Manchester United, propietat de la família americana Glazer.
El club britànic, que va guanyar la darrera Premier League ara fa quatre temporades i que no aixeca la Champions League des de la 2007-08, segueix i seguirà cobrant una quantitat superior a la de qualsevol club d'elit pel patrocini de la seva samarreta. La marca d'automòbils americana Chevrolet paga, actualment, un mínim de 61,5 milions d'euros anuals per lluir el seu logotip al pit de la roba red devil, fins i tot després de la caiguda de la lliura esterlina provocada per la victòria del Brexit. L'acord contempla, a més, uns variables per la consecució de títols nacionals i continentals, una condició que, actualment, sembla difícil d'assolir.
El Barça no arribarà a facturar aquests 61,5 milions per la samarreta amb els diners aportats pel
patrocinador principal, però sí que ho farà de manera global. I ho superarà. El club blaugrana ingressa, des de fa dues temporades, 10 milions d'euros per lluir la marca Beko a la màniga de la samarreta oficial, un patrocini que, sumat a Rakuten, farà que l'entitat facturi un total de 65 milions d'euros fixos per la publicitat a la roba de partit. 65 milions que, amb els variables signats amb l'empresa japonesa per la consecució de la Lliga i la Champions League, es podrien veure ampliats fins els 70,1 milions per temporada. La renovació del contracte amb Nike, a raó de 85 milions d'euros fins l'estiu del 2018, deixa el Barça com el segon club a més ingressos per la seva samarreta, una posició que canviarà per ascendir a la primera posició del rànquing amb els 105 milions que pagarà Nike a partir del 2018 i un cop expiri el contracte amb Qatar Airways i entri en vigor el nou acord amb Rakuten.
La temporada 2017-18, la publicitat al pit de les samarretes de futbol seguirà dominada per Chevrolet i el Manchester United, tot i que el Barça passarà a ocupar el primer lloc del rànquing en el global de venda del seu equipament. Els 85 milions de Nike, els 55 de Rakuten i els 10 de Beko el convertiran en l'equip més ben pagat per l'explotació de la samarreta oficial del primer equip, amb 150 milions d'euros fixos, 2,5 milions més del que facturarà l'equip dirigit per Jose Mourinho, que no modificarà -en principi- els acords segellats recentment amb Adidas i Chevrolet. Qui canviarà la seva situació serà el Chelsea. L'equip londinenc passarà al tercer lloc en facturació per la samarreta, superant el Bayern de Munic, amb el nou acord signat amb Nike, després de cancel·lar -pagant- l'actual contracte amb Adidas, que li reportava 34,9 milions d'euros per temporada. La multinacional americana pagarà 69,7 milions per temporada al club propietat de rus Roman Abramovitx, que disposa d'un patrocini de 46,5 milions d'euros aportat per l'empresa japonesa de pneumàtics Yokohama Tyres.
Però serà la temporada 2018-19 on tot canviarà. El Barça passarà a ingressar 105 milions d'euros anuals de Nike, la marca de roba que vesteix el club blaugrana des de la temporada 1998-99 i, teòricament, es distanciarà encara més del Manchester United per mantenir-se en la primera posició del rànquing. Però aquesta classificació pot variar precisament durant mateix estiu del 2018. El Reial Madrid, actualment per darrere el Barça, el United, el Chelsea i el Bayern, finalitzarà el seu contracte de patrocini amb Fly Emirates, que aporta al conjunt blanc una xifra de 30 milions d'euros per temporada, i Florentino Pérez ja està negociant per aconseguir signar el millor contracte de patrocini de la història del futbol. El juny del 2018, el Reial Madrid haurà de presentar una ampliació i millora de contracte amb l'aerolínia dels Emirats Àrabs Units o bé el nom d'un nou patrocinador, una acció que tornarà a situar els merenga a l'altura dels clubs amb més facturació del món. Dos anys després, l'estiu del 2020, també haurà de presentar una ampliació o un canvi en el proveïdor de la samarreta, ja que l'acord actual amb Adidas quedarà extingit.
Enllaç noticia :
http://elmon.cat/monesports/noticia/176355/el-barca-tindra-la-samarreta-mes-cara-del-mon-la-temporada-2017-18
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada