28.04.2016 17:50
ECONOMIA
El saló ha reunit 4.000 empreses en els quatre dies d’exposició dedicats al sector de l’alimentació.
Una representant d'un celler exposat a Alimentària conversa amb dos visitants |
El saló Alimentària ha tancat aquest
dijous les seves portes després de rebre 140.000 visitants, un 32%
d’ells internacionals, en quatre dies d’exposició i conferències.
L’esdeveniment s’ha celebrat al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona
i ha aconseguit atraure visitants de 157 països (16 més que el 2014) i
4.000 empreses expositores procedents de 78 països.
El president de Fira
de Barcelona i d’Alimentària, Josep Lluís Bonet, ha assenyalat que
‘l’esdeveniment es consolida com una gran plataforma per a l’exportació
de la indústria alimentària espanyola, així com un important aparador de
la innovació del sector i les noves tendències que estan
apareixent en
el mercat ‘.
Dels 44.000 visitants internacionals, un
2% més que el 2014, la meitat procedeix d’Europa principalment de
França, Itàlia, Regne Unit, Portugal i Països Baixos. Com a segon gran
mercat geogràfic en visitants se situa EUA, seguit d’Amèrica Llatina,
amb professionals de Mèxic, Colòmbia, Xile i Perú al capdavant. També
despunta Àsia amb Japó, Hong Kong i la Xina com a referència. De
l’Orient Mitjà cal citar el creixement dels visitants d’Emirats Àrabs
Units. A la llista de visitants de nous països destaquen Tunísia,
Algèria, Oman, Kuwait, Aràbia Saudita, Nigèria, el Congo i Moçambic.
Paral·lelament, Alimentària ha convidat a
800 compradors estrangers, un 62% més que el 2014. Es tracta
d’importadors i distribuïdors d’Europa, Àsia, Llatinoamèrica i EUA que
han celebrat 11.200 reunions de negocis amb expositors, un 12% més que
en la passada edició. Aquestes trobades s’han organitzat al costat de
Federació d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB), el Ministeri
d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (Magrama), ICEX Espanya i
Acció de la Generalitat de Catalunya.
Per a Bonet ‘cada vegada més s’aprecia un
major coneixement del producte espanyol i un posicionament més premium,
el que redundarà en un creixement en el valor de les exportacions’. Per
al director general d’Alimentaria Exhibitions, J. Antoni Valls, ‘en
aquesta edició s’ha fet un pas molt important en la projecció exterior
arribant a mercats clau per al futur de la indústria alimentària i en
especial per a productes com el vi, l’oli o els carnis’. Segons Valls,
‘hem aconseguit atreure a tots els perfils professionals de la
distribució i el retail alimentari, així com al canal Horeca el que es
traduirà en negoci i oportunitats d’incrementar vendes tant al mercat
nacional com a l’exterior’.
Aposta per la innovació
L’espai Innoval ha comptat amb 300 nous llançaments, entre els quals s’ha premiat a marques com Cellers Sanviver, Nestlé, Dulcesol, Aneto o Noel, entre d’altres. Entre els productes més destacats d’aquest any figuren un vermut ecològic, embotits per a vegetarians o brioixeria i snacks amb algues responent, així, a noves demandes de propostes més saludables, naturals i orgàniques, i la recerca d’aliments enriquits per augmentar el benestar i prevenir malalties.
Altres espais destacats han estat The
Alimentària Hub, un gran espai amb més de 200 activitats de coneixement i
debat com el Congrés de la Dieta Mediterrània; el Fòrum Nestlé de
Creació de Valor Afegit sobre alimentació i canvi climàtic; les trobades
Aliber de R + D + I de FIAB o l’espai per a start-ups The Food Factory,
que reflecteixen el paper que està adquirint la tecnologia en el
sector. Es calcula que en les diferents jornades i ponències celebrades
han participat més de 2.200 persones.
La propera edició d’Alimentària tindrà lloc del 16 al 19 d’abril de 2018 en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona.
Enllaç noticia :
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada