dilluns, 9 de desembre del 2013

La 'marca Espanya', entre les deu del món que més perden

09/12/2013

MARCA ESPANYA

El seu valor registra una caiguda del 20% en passar de 661.839 milions d'euros el 2012 a 528.394 milions d'euros enguany


Nerea Rodríguez


José Manuel García-Margallo al Congrés dels Diputats
La 'marca Espanya' se situa entre les deu del món que més perden, ja que el seu valor ha registrat una caiguda del 20%, en passar de 908.000 milions de dòlars (661.839 milions d'euros) el 2012 a 725.000 milions de dòlars (528.394 milions d'euros) aquest any, segons l'informe anual de Brand Finance sobre les marques país més valuoses. Al costat d'Espanya, que baixa cinc llocs (del 13 al 18), es col·loquen altres països com el Marroc, Bòsnia Hercegovina o Xipre, entre d’altres.

Alhora, la 'marca Espanya' no apareix en cap de les quatre classificacions que realitza Brand Finance fixant-se en inversions, turisme, productes i serveis i talent dels seus habitants. De fet, en el rànkig de turisme es queda al marge del 'top ten' en el qual apareixen, per aquest ordre: Tailàndia, Malàisia, Àustria, Nova Zelanda, Suïssa, Singapur, Estònia, Portugal, Unió dels Emirats Àrabs i Austràlia.

Segons es desprèn de l'informe, els primers llocs de la classificació general els ocupen, una vegada més, Estats Units, amb un valor de marca país de 17,9 bilions de dòlars i un creixement del 23% respecte a l'any passat, i Xina, amb 6,9 bilions de dòlars i un augment del 26%.

El 'top 10' el completen Alemanya (4,0 bilions de dòlars), Regne Unit (2,3 bilions), Japó (2,2), França (1,9), Canadà (1,8), Brasil (1,4), Índia (1,3) i Austràlia (1,2).


http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2013/12/la_marca_espanya_entre_les_deu_del_mon_que_mes_perden_97503.php