dissabte, 27 de juliol del 2013

Els peatges catalans omplen de beneficis ABERTIS

Obté uns beneficis de 283 MEUR durant el primer semestre, un 6% més que l'any passat. Malgrat generar el 65% dels ingressos fora de l'Estat la majoria de beneficis provenen dels peatges catalans


En els darrers mesos, Abertis ha incorporat nous negocis a Brasil i Xile i ha obtingut ingressos per la venda de diversos paquets de participació a Eutelsat entre el primer semestre del 2012 i al llarg del 2013. Sense tenir en compte això, el resultat recurrent és de 283 milions d'euros, un 6% més que el primer semestre de l'any passat. Pel que fa els ingressos d'explotació, han crescut un 27% i l'Ebitda un 23%. Els ingressos d'explotació d'Abertis en el primer semestre del 2013 van arribar als 2.388 MEUR, un 27% que en el mateix període de l'any passat, gràcies a l'aportació dels nous negocis a Brasil i Xile, però que aporten pocs beneficis si es comparen amb el rendiment dels peatges catalans. Del total d'ingressos, el 86% es generen en l'activitat d'autopistes, mentre que el 9% correspon al sector de les telecomunicacions i el 5% als aeroports. 

Trio mafios
ABERTIS amb un deute descomunal de quasi 14.000 milions d’euros

Per la seva banda, les despeses d'explotació van ser de 955 milions d'euros i l'Ebitda va arribar als 1.433 milions d'euros -un 23% més- un 60% del qual s'ha generat fora de l'Estat. Pel que fa el deute neta va disminuir en el primer trimestre, situant-se en 13.755 milions d'euros, amb una reducció de 374 milions d’euros, un 3% menys respecte el tancament del 2012.

Villar Mir segon màxim accionista d’ABERTIS  a canvi de l’explotació d’autopistes a sud-americà que generen pocs beneficis

Segons Abertis, el primer semestre del 2013 ha estat marcat per la consolidació de les noves concessions a Brasil i Xile, provinents de les empreses de l’exministre franquista Villar Mir, que aporten en conjunt 488 milions d'ingressos però pocs beneficis.

La santa paciència dels catalans permet a ABERTIS seguir repartint milions d’euros de beneficis entre els seus accionistes, La Caixa, Villar Mir, i fons d’inversió diversos

Cada dia es produeixen cues a les autopistes a l’hora de pagar, cada cop més Abertis dona menys atenció als pagaments manuals generant cues creixents, si li afegim que davant qualsevol incidència sigui per accident o per saturació de la via les cabines de peatge no donen a l’abast, és tot un miracle la capacitat de paciència dels conductors catalans que patim el sectarisme de pagar  uns peatges ja amortitzats i que veiem a venir que acabarem pagant fins i tot les fallides autopistes de la resta de l’estat.