No ho diu xiulant, però ho diu sorneguer. El ministre d'Exteriors equipara el sobiranisme amb la corrupció com a factors que debiliten la 'Marca Espanya"
El ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, ha assegurat aquest dimarts que "no sap" els motius pels què el ministre de Defensa francès, Jean-Yves Le Drian, va suspendre aquest dilluns la reunió que tenia concertada amb el president de la Generalitat, Artur Mas, però ha assegurat que si Mas "hagués acudit als serveix del Ministeri d'Exteriors això hagués estat infinitament més senzill" perquè "en un món globalitzat intentar actuar per lliure no acostuma a donar resultat". Amb aquestes paraules el ministre confirma les sospites del boicot espanyol a l'agenda internacional de Mas. En una entrevista a Onda Cero, també ha citat el procés sobiranista a Catalunya juntament amb la corrupció i l'atur juvenil com a factors que "no ajuden" la 'Marca Espanya'.
Boicot d'Espanya a l'agenda internacional de la Generalitat de Catalunya
Segons García-Margallo, "és probable que si el president de la Generalitat hagués acudit als serveis del Ministeri d'Exteriors això hagués estat infinitament més senzill". "Els canals i els coneixements els té el regne d'Espanya, que està disposat a posar-los al servei de tots els espanyols i de totes les comunitats autònomes, però en un món globalitzat on es parla amb 1.300 milions de xinesos, intentar actuar per lliure no acostuma a donar resultat".
El procés sobiranista no ajuda a la 'Marca Espanya'
García-Margallo també ha deixat clar que el procés sobiranista "no ajuda en absolut" a la marca Espanya com tampoc ajuda "la corrupció o l'atur juvenil". En aquest sentit ha recordat que "durant una temporada, tot i que ara amb menys intensitat, el primer que se'ns preguntava és si hi hauria una secessió a Catalunya". Segons el ministre, el terme 'Marca Espanya' pren el nom de la 'Marca de España' que "és com era coneguda Catalunya en l'Europa carolíngia".
Amb tot, ha dit que "gràcies a altres factors" que han "més que compensat aquests efectes negatius" la 'Marca Espanya' gaudeix de "més salut que fa un any a totes les parts del Món". A més, ha explicat que en les seves entrevistes amb Mas i el lehendakari Urkullu els ha explicat que "en un món tan gran i tan globalitzat qui té una marca té una marca, en que en té dues en té mitja i el que en té tres no en té cap", i "això no afavoreix absolutament a ningú".
García-Margallo ha volgut explicitar que desconeix els motius pels què
el representant de Defensa francès no es va trobar amb el president de
la Generalitat però ha volgut recordar que "no és la primera vegada que
passa" un fet d'aquestes característiques. Segons el ministre "els
estats de fora, el que veuen és un estat sobirà que és el d'Espanya, i
la resta són governs regionals, i dimensionen les presències a aquesta
realitat".Segons García-Margallo, "és probable que si el president de la Generalitat hagués acudit als serveis del Ministeri d'Exteriors això hagués estat infinitament més senzill". "Els canals i els coneixements els té el regne d'Espanya, que està disposat a posar-los al servei de tots els espanyols i de totes les comunitats autònomes, però en un món globalitzat on es parla amb 1.300 milions de xinesos, intentar actuar per lliure no acostuma a donar resultat".
El procés sobiranista no ajuda a la 'Marca Espanya'
García-Margallo també ha deixat clar que el procés sobiranista "no ajuda en absolut" a la marca Espanya com tampoc ajuda "la corrupció o l'atur juvenil". En aquest sentit ha recordat que "durant una temporada, tot i que ara amb menys intensitat, el primer que se'ns preguntava és si hi hauria una secessió a Catalunya". Segons el ministre, el terme 'Marca Espanya' pren el nom de la 'Marca de España' que "és com era coneguda Catalunya en l'Europa carolíngia".
Amb tot, ha dit que "gràcies a altres factors" que han "més que compensat aquests efectes negatius" la 'Marca Espanya' gaudeix de "més salut que fa un any a totes les parts del Món". A més, ha explicat que en les seves entrevistes amb Mas i el lehendakari Urkullu els ha explicat que "en un món tan gran i tan globalitzat qui té una marca té una marca, en que en té dues en té mitja i el que en té tres no en té cap", i "això no afavoreix absolutament a ningú".
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada