dimecres, 16 de gener del 2013

Un alt càrrec de l’Estat ridiculitza la marca Catalunya: "És un esforç estèril"


L’alt comissionat de la marca Espanya, Carlos Espinosa de los Monteros, assegura que el principat “mai es coneixerà al món”
 
Manel Bosch
 
El responsable de la promoció de la Marca Espanya, l’alt comisionat Carlos Espinosa de los Monteros, ha menyspreat la capacitat de Catalunya per esdevenir una marca coneguda al món. Espinosa de los Monteros, en una entrevista a la revista de la fundació de les caixes d’estalvi (FUCSA), afirma que “per molt que s’ensenyin” (en referència a les marques de Catalunya i País Basc) “l’únic que s’arriba a conèixer és Espanya”.

Espinosa, exdirectiu d'Inditex, insisteix en la seva tesi i afirma que promocionar aquestes denominacions suposa “un esforç estèril”. També afirma que l’independentisme perjudica “sobretot” a Catalunya, a qui compara amb “una branca” que patirà “de manera definitiva” si “el temporal l’arrenca de l’arbre”.

L’alt comissionat de la Marca Espanya obvia però en les seves declaracions la projecció exterior actual de l’economia catalana, característica indispensable per a la construcció d’una marca coneguda globalment. Catalunya és en aquest moment el territori de l'Estat que més exporta, amb un volum de negoci superior als 100.000 milions d’euros anuals. Aquesta realitat suposa més d’una quarta part del que exporta oficialment Espanya al món, en concret, un 26’5%.

Les empreses catalanes han intensificat la seva activitat a l’estranger en els darrers anys, sobretot des de l’inici de la crisi per l’estancament del mercat espanyol. Les campanyes espanyolistes de boicot als seus productes orquestrades també han esperonat els empresaris del Principat a cercar nous mercats. En aquest sentit cal destacar que el 2011, per primer cop a la història, Catalunya va vendre més al món que a la resta de la península. Amb aquestes xifres una Catalunya independent, segons un estudi del CCN, seria el tercer Estat amb l’economia més internacionalitzada del món.