dimarts, 3 de juliol del 2012
PUBLICACIONS EDUARD NOGUES: Un 80% contra la independència.Agustí Bordas i Cus...
PUBLICACIONS EDUARD NOGUES: Un 80% contra la independència.Agustí Bordas i Cus...: El Wall Street Journal (WSF), un diari teòricament proper a la ideologia conservadora, sembla haver perdut la confiança en Mariano Rajoy, ...
diumenge, 1 de juliol del 2012
En marxa cap a la independència - Latest poll show overall majority for pro-independence in Catalonia
http://www.324.cat/video/4156610/Lindependentisme-es-mou
Milers de persones han participat a Lleida en el primer gran acte de l'ANC que culminarà amb una manifestació l'Onze de Setembre
Més de tres mil persones han marxat aquest vespre pels carrers de Lleida, des dels Camps Elisis a la Seu Vella, carregats d'estelades i amb crits d'independència. Un acte, amb parlaments i actuacions, que ha donat el tret de sortida de la Marxa cap a la Independència organitzada per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) (seguiment per Twitter).Milers de persones han participat a Lleida en el primer gran acte de l'ANC que culminarà amb una manifestació l'Onze de Setembre
Al so de les gralles, els manifestants han emprès el camí cap a la Seu Vella, on hi ha hagut les intervencions de Lluís Llach, Patrícia Gabancho, Josep Maria Terricabres i altres. A més, hi ha hagut les actuacions d'Al Tall, Bonobos i Meritxell Gené.
Els organitzadors de la marxa recorden que aquesta ha passat avui pel Roser, que el 1707 va ser cremat durant el setge que va patir la ciutat durant la guerra de Successió per tropes borbòniques. 'Un lloc simbòlic que referma la voluntat de l’Assemblea de convertir Lleida, la primera ciutat del país en sucumbir a les tropes borbòniques, en la primera ciutat 'alliberada'', diuen en un comunicat.
Durant l'estiu, hi ha previstes marxes i actes per tot el territori, amb la intenció que la Marxa culmini amb una gran concentració a Barcelona l'Onze de Setembre.
Fa un parell de dies es va fer públic que l'ex-entrenador del Barça, Pep Guardiola, ha donat suport a la Marxa per la Independència. A més de Guardiola, Josep Maria Terricabras, Salvador Cardús, Toni Albà, Quim Masferrer, Maria Mercè Roca, Víctor Alexandre, Ricard Torrents i Arcadi Oliveres també hi han donat suport tot i que no podran ser presents avui a l'acte de Lleida.
Informació relacionada:
Entrevista amb Carme Forcadell, presidenta de l'ANC: 'El poble català ha passat molt temps ajupit i ara s'ha d'alçar'
Què diu el full de ruta de l'ANC?
dimarts, 26 de juny del 2012
Cop mortal del Suprem a la immersió. Tots els articles anul·lats
Cop mortal del Suprem a la immersió. Tots els articles anul·lats
El Tribunal Suprem (TS) ha anul·lat aquest dimarts diferents articles del decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s`establia l`ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l`educació infantil de la Conselleria d`Ensenyament de la Generalitat.
Aquesta sentència estima el recurs presentat contra una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre el català a l`escola que es va pronunciar a favor de la immersió lingüística.
Amb l`anul.lació d`aquest articles el català deixa de ser llengua vehicular, els nens poden ser separats en grups per raó de llengua, es nega la necessitat de la immersió lingüística, no es fa necessari establir l`ús del català per a tothom, es perd l`autonomia per centre, i no es veu necessari l`atenció preferent en català a la població infantil nouvinguda.
Aquests són els articles anul·lats i que d`acatar-se la sentència donaran un cop definitiu a la immersió en català i provocaran la separació per llengua.
4.1. El català, com a llengua pròpia de Catalunya, s`ha d`utilitzar normalment com a llengua vehicular d`ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes de la comunitat educativa: activitats orals i escrites de l`alumnat i del professorat, exposicions del professorat, llibres de text i material didàctic, activitats d`aprenentatge i d`avaluació i comunicacions amb les famílies.
4.3 Els nens i les nenes que cursin el segon cicle de l`educació infantil tenen el dret a rebre l`ensenyament en català i a no ser separats en centres ni en grups, ni classes diferents per raó de la seva llengua habitual. En qualsevol cas es respectaran els drets lingüístics individuals de l`alumne o alumna, d`acord amb la legislació vigent.
4.4 En funció de la realitat sociolingüística de l`alumnat, s`implementaran metodologies d`immersió lingüística de la llengua catalana amb la finalitat de potenciar-ne l`aprenentatge. Tanmateix, quan sigui possible amb els mitjans de què disposi el centre, s`arbitraran mesures de traducció en una de les llengües d`ús familiar per al període d`acollida de les famílies procedents d`altres països.
4.5 Com a part del projecte educatiu, els centres han d`elaborar un projecte lingüístic que estableixi les pautes d`ús de la llengua catalana per a tots els membres de la comunitat educativa. Aquestes pautes d`ús han de possibilitar, alhora, adquirir eines i recursos per implementar canvis per a l`ús d`un llenguatge no sexista ni androcèntric.
10.1 Cada centre educatiu, d`acord amb la seva autonomia pedagògica i organitzativa, ha de concretar en el seu projecte educatiu els principis pedagògics i organitzatius propis del centre i el projecte lingüístic, en el qual s`expliciten les accions educatives per aconseguir la normalització en l`ús de la llengua catalana en totes les actuacions docents i administratives i el tractament de les diferents llengües en el centre.
14.3 A fi de procurar la més ràpida integració possible de l`alumnat estranger que s`incorpora al sistema educatiu de Catalunya, els centres han de dedicar una atenció preferent a l`aprenentatge de la llengua catalana, vehicle d`expressió normal en les activitats educatives de les escoles.
26.06.12
Aquesta sentència estima el recurs presentat contra una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre el català a l`escola que es va pronunciar a favor de la immersió lingüística.
Amb l`anul.lació d`aquest articles el català deixa de ser llengua vehicular, els nens poden ser separats en grups per raó de llengua, es nega la necessitat de la immersió lingüística, no es fa necessari establir l`ús del català per a tothom, es perd l`autonomia per centre, i no es veu necessari l`atenció preferent en català a la població infantil nouvinguda.
Aquests són els articles anul·lats i que d`acatar-se la sentència donaran un cop definitiu a la immersió en català i provocaran la separació per llengua.
4.1. El català, com a llengua pròpia de Catalunya, s`ha d`utilitzar normalment com a llengua vehicular d`ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes de la comunitat educativa: activitats orals i escrites de l`alumnat i del professorat, exposicions del professorat, llibres de text i material didàctic, activitats d`aprenentatge i d`avaluació i comunicacions amb les famílies.
4.3 Els nens i les nenes que cursin el segon cicle de l`educació infantil tenen el dret a rebre l`ensenyament en català i a no ser separats en centres ni en grups, ni classes diferents per raó de la seva llengua habitual. En qualsevol cas es respectaran els drets lingüístics individuals de l`alumne o alumna, d`acord amb la legislació vigent.
4.4 En funció de la realitat sociolingüística de l`alumnat, s`implementaran metodologies d`immersió lingüística de la llengua catalana amb la finalitat de potenciar-ne l`aprenentatge. Tanmateix, quan sigui possible amb els mitjans de què disposi el centre, s`arbitraran mesures de traducció en una de les llengües d`ús familiar per al període d`acollida de les famílies procedents d`altres països.
4.5 Com a part del projecte educatiu, els centres han d`elaborar un projecte lingüístic que estableixi les pautes d`ús de la llengua catalana per a tots els membres de la comunitat educativa. Aquestes pautes d`ús han de possibilitar, alhora, adquirir eines i recursos per implementar canvis per a l`ús d`un llenguatge no sexista ni androcèntric.
10.1 Cada centre educatiu, d`acord amb la seva autonomia pedagògica i organitzativa, ha de concretar en el seu projecte educatiu els principis pedagògics i organitzatius propis del centre i el projecte lingüístic, en el qual s`expliciten les accions educatives per aconseguir la normalització en l`ús de la llengua catalana en totes les actuacions docents i administratives i el tractament de les diferents llengües en el centre.
14.3 A fi de procurar la més ràpida integració possible de l`alumnat estranger que s`incorpora al sistema educatiu de Catalunya, els centres han de dedicar una atenció preferent a l`aprenentatge de la llengua catalana, vehicle d`expressió normal en les activitats educatives de les escoles.
26.06.12
Subscriure's a:
Missatges
(
Atom
)