dimecres, 25 de març del 2015

L'última hora de la catàstrofe aèria del vol Barcelona-Düsseldorf

24/03/2015

TRAGÈDIA

Així ha quedat la caixa negra. Fins ara hi ha 49 víctimes de l'Estat espanyol confirmades, i 123 en total.


Bernat Vilaró



Així ha quedat la caixa negra


L'última hora de l'accident

- Identificació de les víctimes
: El gabinet de crisi espanyol ha informat avui al migdia que fins ara hi ha 49 víctimes de l'Estat espanyol confirmades per les seves famílies. Ara els cossos policials estan recollint mostres d'ADN de familiars i d'objectes personals de les víctimes per a fer-ne la identificació. En total ja hi ha 123 víctimes identificades.


- "És inexplicable": El president de Lufthansa, Carsten Spohr, ha afirmat avui que "l'accident és inexplicable" i que "l'avió estava en perfecte estat tècnic i els dos pilots eren experimentats".

- Canvi de rumb
:
 La companyia Germanwings ha operat avui amb normalitat 11 dels 12 vols previstos. El vol Barcelona-Düsseldorf d'aquest dimecres s'ha enlairat sense incidències, però seguint una trajectòria diferent, després d'haver canviat el model i el número de vol. L’avió, que ha canviat el número de vol de 9525 a 9441 s’ha enlairat a les 09:42 hores, segons Aena, amb set minuts de retard. El trajecte, que fins ahir la companyia feia sobrevolant els Alps, també ha variat i el vol ha passat pel centre de França.

- Mas i Rajoy
: Els caps dels governs català i espanyol volen junts amb un avió militar cap a Seyne-les-Alpes per trobar-se amb la cancellera alemanya, Angela Merkel, i el president francès, François Hollande.


Artur Mas just abans de pujar a l'avió amb Jorge Moragas



- Prioritats: El coordinador dels mitjans aeris del dispositiu de rescat a Seyne-les-Alpes, Xavier Roy, ha detallat avui al matí que "la prioritat per a dimecres és trobar la segona caixa negra". La primera caixa s'ha trobat a primera hora d'avui al matí. Les autoritats franceses han descartat que avui dimecres es puguin trobar els cossos de les víctimes.

- Minut de silenci
: Els treballadors de Germanwings i Lufthansa han fet un minut de silenci arreu del món a les 10:53, l'hora exacta en què ahir es va estavellar l'avió als Alps.

-
Caixa negra: Aquest dimecres s'ha confirmat que la primera caixa negra de l'avió que es va recuperar ahir dimarts conté les converses dels pilots. Està molt malmesa però ja s'està analitzant a París.

- Passatgers: A més d'alemanys i ciutadans de l'Estat espanyol a l'avió també hi havia passatgers de la Gran Bretanya, Dinamarca, Austràlia, Israel, Mèxic, Colòmbia, Argentina i Japó.

- Meteorologia: Tot apunta que el temps no va tenir pas la culpa de l'accident, però ara dificultarà les tasques de rescat. Segons s'ha anat informant al llarg d'avui dimecres, les condicions d'ahir a la zona de l'accident eren favorables, el vent era molt feble. També s'ha confirmat que en superfície feia bon temps. Tot i això, la meteorologia sí que empitjora les tasques de rescat d'aquest matí, a causa de les precipitacions. S'espera que demà dijous i el divendres siguin dies més estables i assolellats, tot i que hi hauria fort ben a la zona del sinistre.

- Vols cancel·lats: La companyia Germanwings ha cancel·lat uns 30 volts previstos entre ahir dimarts i avui dimecres, després que els pilots s'hagin negat a volar fins que no s'aclareixin les causes de l'accident.
El Parlament ha guardat avui un minut de silenci
150 passatgers

Un avió de la companyia alemanya Germanwings que feia el trajecte entre Barcelona i Düsseldorf es va estavellar ahir dimarts als Alps francesos, amb 144 persones a bord (dos d'ells nadons), més 6 tripulants, després de xocar contra una muntanya. Tots ells haurien mort. Almenys vint catalans viatjaven en l'avió estavellat.
El vol GWI9525 de l'Airbus A320 tenia previst sortir a les 9.35 de l'Aeroport de Barcelona i ho ha fet finalment a les 10:01, i ha caigut a la zona d'Alpes-de-Haute-Provence. Segons l'alcalde de la Barcelonnette, l'avió es va estavellar a uns 2.000 metres d'altitud en una zona amb congestes de neu i de difícil accés. L’avió sinistrat feia 24 anys que va entrar en servei amb la companyia alemanya Lufthansa. L’aparell va passar a operar per Germanwings, la seva filial de baix cost, al gener de 2014, i havia estat revisat dilluns.
Enllaç noticia: