Dilluns, 2 de març de 2015 15:05 h
La televisió del grup Godó arrossega pèrdues importants malgrat el fitxatge milionari de Cuní que no ha aconseguit revertir els números vermells de la cadena.
El periodista estrella de la televisió del Grup Godó es lamenta en una entrevista al magazín del Penedès “El Cargol” que “una cadena privada ho té molt difícil davant d’una pública molt potent, amb molt de diner públic al darrere i amb més publicitat”, i segons ell, això constitueix “una certa competència deslleial”. De fet, la cantarella no és nova, el Grup Godó va pretendre sense èxit que la Generalitat restringís la publicitat a la ràdio i televisió pública catalana, la qual cosa hagués beneficiat enormement la ràdio i televisió privada. Ara queda clar que l’efecte Cuní no ha estat l’esperat, si més no, a nivell econòmic.
Dues batalles perdudes i una estratègia frustrada
A més de perdre la batalla per restringir la publicitat als mitjans públics, el Grup Godó també va perdre la de gestionar el pastís de la publicitat dels mitjans públics, després que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals s’hagués desdit el maig passat d'externalitzar el departament comercial de TV3, que assenyalava el grup Godó com a màxim beneficiari. Tots aquests factors més el sou estratosfèrics del presentador estrella de 8tv, i no la suposada competència deslleial de TV3, poden explicar una inversió que ara resulta deficitària.
Contractes de publicitat d’arrel espanyola
A més de perdre la batalla per restringir la publicitat als mitjans públics, el Grup Godó també va perdre la de gestionar el pastís de la publicitat dels mitjans públics, després que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals s’hagués desdit el maig passat d'externalitzar el departament comercial de TV3, que assenyalava el grup Godó com a màxim beneficiari. Tots aquests factors més el sou estratosfèrics del presentador estrella de 8tv, i no la suposada competència deslleial de TV3, poden explicar una inversió que ara resulta deficitària.
Contractes de publicitat d’arrel espanyola
Cuní es queixa que en “l’àmbit públic en el nostre cas té un excés de preponderància, perquè intimida el privat i fa que no gosi ni posar-s’hi”, però s’oblida de les sucoses subvencions del Govern a les diferents línies de negoci del Grup Godó. A més, hi ha qui apunta que la bel•ligerància de Josep Cuní vers el procés sobiranista, i la línia editorial de La Vanguardia insistint en el diàleg i l’encaix amb Espanya, obre la porta a sucosos contractes de publicitat d’arrel espanyola, que pel que sembla no són suficients per tapar els forats.
Perilla el sou estratosfèric de l’estrella de 8tv?
El setembre de 2011, 8TV va fitxar Josep Cuní – presentador d’Els matins de TV3 durant set anys- perquè presentés un espai de "prime time", 8 al dia, que donaria les claus per interpretar els vuit titulars més destacats de la jornada. El fitxatge de Cuní, que té un contracte milionari, no ha aconseguit però revertir els números vermells.
Enllaç noticia :
2 comentaris :
Mala sort , Cuní; potser que no agradis ?
Es un gos sionista com la raola...
Publica un comentari a l'entrada