divendres, 15 de novembre del 2013

Topada entre un periodista i la cap de premsa de 'la Roja' per la censura d'una pregunta sobre Guinea

El president de la federació espanyola, Ángel María Villar, es nega a donar explicacions sobre el partit a Malabo






La selecció espanyola de futbol juga demà un partit a Guinea Equatorial, la qual cosa ha generat moltes crítiques pel fet que el país és governat per un dictador, Teodoro Obiang, que reprimeix amb duresa qualsevol crítica o oposició. Ahir en una conferència de premsa prèvia al partit, van comparèixer els jugadors Fernando Llorente, de la Juventus, i Marc Bartra, del Barça. Un periodista es va discutir amb la cap de premsa de 'la Roja', present a la sala, perquè no deixava que els fes una pregunta sobre aquesta polèmica. Finalment, hi va accedir, però tant Llorente com Bartra van dir que no tenien res a dir.

Mail obert de Xavier Montanyà: Boicot al partit Guinea-Espanya
Aquesta fou la conversa:

Periodista: Hi ha molta polèmica pel fet de jugar contra Guinea perquè és un règim dictatorial que no respecta els drets humans

Cap de premsa: Perdona, jo crec que ja han contestat abans, que ho deixaven en mans de la federació.

—Però són persones i deuen tenir opinió, oi? Som en un país lliure, oi? Si no volen contestar que no ho facin, però jo faig la pregunta.

—Sí, però no els ho carregueu a ells, que no correspon.

—Només faig una pregunta. M'ho poden dir ells?

—Doncs que ho diguin…

Llorente: No ho sé, la veritat és que jo només em concentro en el tema esportiu. La resta no m'importa. No puc respondre.

Bartra: El mateix, el mateix.


Per la seva banda, el president de la Federació Espanyola de Futbol, Ángel María Villar, es va negar també en conferència de premsa a respondre cap pregunta sobre el fet de jugar un partit a Guinea Equatorial.


http://www.vilaweb.cat/noticia/4156305/20131115/topada-periodista-cap-premsa-roja-censura-pregunta-guinea.html