El tren estava entrant en una via tradicional i havia canviat el sistema de seguretat
L.D-R.
El tren Alvia que aquest dimecres va descarrilar a Santiago de
Compostel·la i va provocar almenys 78 morts i 130 ferits disposava de
dos sistemes de seguretat: el més modern, anomenat 'ermts', i el
tradicional, conegut com a 'asfa'. En el moment de l'accident el tren
circulava per un tram de transició entre la infraestructura d'alta
velocitat i la xarxa convencional i havia desactivat el sistema 'ermts',
que no es compatible amb aquest tipus de via tradicional.
"La diferència es troba en la comunicació tren-terra. La comunicació amb el sistema 'asfa' no es continua, sinó només en moments puntuals. S'aconsegueix quan hi ha balises a terra, aproximadament cada quatre quilòmetres", explica a l'ARA Pere Macias, diputat del CiU al Congrés, i president de la Comissió de Seguretat Viària i Mobilitat.
El sistema 'ertms', amb contacte permanent entre tren i terra, pot reduir la velocitat de forma automàtica si el conductor la sobrepassa en qualsevol moment.
Segons fonts de la investigació, el conductor va reconèixer que anava a 190km/h, tot i que ara cal determinar per què va augmentar tant la velocitat, ja que s'acostava a una estació i sembla més lògic pensar que havia de reduir-la i no augmentar-la. "Si hagués anat a 120 km/h és probable que no hagués passat res", explica Macias.
Barcelona
| Actualitzada el 25/07/2013 13:37
"La diferència es troba en la comunicació tren-terra. La comunicació amb el sistema 'asfa' no es continua, sinó només en moments puntuals. S'aconsegueix quan hi ha balises a terra, aproximadament cada quatre quilòmetres", explica a l'ARA Pere Macias, diputat del CiU al Congrés, i president de la Comissió de Seguretat Viària i Mobilitat.
El sistema 'ertms', amb contacte permanent entre tren i terra, pot reduir la velocitat de forma automàtica si el conductor la sobrepassa en qualsevol moment.
Segons fonts de la investigació, el conductor va reconèixer que anava a 190km/h, tot i que ara cal determinar per què va augmentar tant la velocitat, ja que s'acostava a una estació i sembla més lògic pensar que havia de reduir-la i no augmentar-la. "Si hagués anat a 120 km/h és probable que no hagués passat res", explica Macias.
Detalla
que, tenint en compte que era un revolt molt pronunciat, no sorprèn la
magnitud de l'accident. "En pocs moments s'ha d'absorbir tota l'energia
provocada per la frenada sobtada a tanta velocitat, ja sigui per
aixafament de vagons o volant pels aires", explica.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada