dimecres, 5 de juny del 2013

Buit a la 'Marca España' al Parlament Europeu

Espanya-Europa

El president Schultz declina assistir a la presentació, que acaba només amb la presència d'eurodiputats espanyols



Maria Coll
Models de la gala 'Marca España' al Parlament Europeu.
El president de l’Eurocambra, Martin Schultz, no va comparèixer ahir a l’acte de presentació que el govern espanyol va organitzar al Parlament Europeu per promocionar la 'Marca España'. El màxim representant de la cambra va excusar la seva presència anunciada prèviament amb bombo i platerets pel Ministeri espanyol d’Assumptes Exteriors. La plantada és destacable ja que en aquests moments el socialista alemany no rebutja pràcticament cap invitació perquè es troba en campanya a la presidència de la Comissió Europea.

Davant aquest fet, l’acte organitzat pel ministre José Manuel García-Margallo per animar la imatge d’Espanya a l’exterior i aconseguir noves inversions va ser una sessió d’auto ànims, d’espanyols per a espanyols. La màxima autoritat europea present a la sala va ser el vicepresident de la Comissió Europea i Comissari de la Competència, l’espanyol Joaquim Almunia.

Una trobada hispano-espanyola d’empresaris i polítics espanyols de ben poca eficàcia. Segons fonts de l’executiu del PP, la gala presentada per Carlos Herrera i que combinava moda i gastronomia, va costar només 10.000 euros, ja que va comptar amb el patrocini del Foro de Marcas Renombradas i de Cook & Fashion. Aquesta quantitat resulta irrisòria per l’espectacle ofert, però la quantitat total encara es desconeix.

Com a comparativa, recordar que quan el president de la Generalitat, Artur Mas, el passat abril va assistir a Brussel•les a la inauguració de l’exposició "El català, llengua d'Europa" al passadís central del Parlament Europeu, aquesta va comptar amb la presència de la vice-presidenta de la cambra, Isabelle Durant i el president del grup liberal-demòcrata i exprimer ministre belga; Guy Verhofstad, entre diversos diputats membres de diferents grups del parlament.