La divisió audiovisual del Grup Godó, propietat de Javier Godó, tanca el 2012 amb importants pèrdues de 4.5 MEUR, concentrades majoritàriament a 8TV
El Grup Godó, editor de La Vanguardia i El Mundo Deportivo, és propietari de Catalunya Comunicació, empresa dels negocis audiovisuals de Javier Godó, que inclou l’emissora de ràdio RAC1, RAC 105, Estil 9, Barça TV i 8TV, amb Josép Cuní d’estrella destacada. Segons informa Economia digital, l’any 2012 Emissions Digitals de Catalunya – l’empresa que agrupa les televisions de Catalunya Comunicació del Grup Godó-, va patir pèrdues per valor de 6 MEU, mentre que la societat Radiocat XXI (RAC1) hauria tancat amb un benefici de prop de 1,5 MEUR. Així, Catalunya Comunicació, el 2012, hauria tingut uns resultats negatius de 4.5 MEUR, dos anys abans ja va tancar amb números vermells per valor de 2,9 MEUR.
L’estrella de 8tv, Josep Cuní, lluny d’aportar resultats positius els enpitjora
El setembre de 2011, 8TV va fitxar Josep Cuní – presentador d’Els matins de TV3 duran set anys- perquè presentés un espai de "prime time", 8 al di, que donaria les claus per interpretar els vuit titulars més destacats de la jornada. El fitxatge de Cuní, que té un contracte milionari, no ha aconseguir però revertir els números vermells del 2010 amb 2.9 MEUR de pèrdues que s’han incrementat en 1.6 MEUR el 2012, queda clar que l’efecte Cuní no ha estat l’esperat, si més no, a nivell econòmic.
RAC1 superàvit de 1.5 MEUR amb treballadors mileuristes
Mentre RAC1 líder en audiència ha tancat el compte de resultats del 2012 amb guanys de 1.5 MEUR, els treballadors de Rac1 (amb 679.000 oients) el dia que es van fer públic que RAC1 era líder en d'audiència, segons l'Estudi General de Mitjans del passat mes d’abril, reclamaven a l'empresa la millora de les condicions laborals, alguns dels periodistes de l'emissora van aprofitat les dades de l'EGM per fer públic a través de les xarxes socials el seu conflicte amb el Grup Godó, amb el hashtag #totssom1000euristes. El gruix de treballadors de la cadena cobra poc mes de 1000 euros al mes i tenen el salari congelat des de 2011.
Guerra de derives editorials i posicionaments ideològics
Les valoracions sobre si les línies editorials i en el terreny ideològic en els mitjans del Grup Godó tenen repercussió en els seus estats de comptes inclouen moltes variables, però el que és clar és que la bel·ligerància de Josep Cuní vers el procés sobiranista, i la línia editorial de La Vanguardia insistint en el diàleg i l’encaix amb Espanya, són lluny de la centralitat política del país i això els pot passar factura a Catalunya, mentre els obre la porta a sucosos contractes de publicitat d’arrel espanyola.
Una estratègia del lobby de comunicació privada frustrada
La pretensió del Grup Godó, entre altres, que la Generalitat restringís la publicitat a la ràdio i televisió pública de Catalunya, la qual cosa hagués beneficiat enormement la ràdio i televisió privada, se’n ha anat en orris, i aquest és un factor que pot explicar una inversió que ara resulta deficitària.
El setembre de 2011, 8TV va fitxar Josep Cuní – presentador d’Els matins de TV3 duran set anys- perquè presentés un espai de "prime time", 8 al di, que donaria les claus per interpretar els vuit titulars més destacats de la jornada. El fitxatge de Cuní, que té un contracte milionari, no ha aconseguir però revertir els números vermells del 2010 amb 2.9 MEUR de pèrdues que s’han incrementat en 1.6 MEUR el 2012, queda clar que l’efecte Cuní no ha estat l’esperat, si més no, a nivell econòmic.
RAC1 superàvit de 1.5 MEUR amb treballadors mileuristes
Mentre RAC1 líder en audiència ha tancat el compte de resultats del 2012 amb guanys de 1.5 MEUR, els treballadors de Rac1 (amb 679.000 oients) el dia que es van fer públic que RAC1 era líder en d'audiència, segons l'Estudi General de Mitjans del passat mes d’abril, reclamaven a l'empresa la millora de les condicions laborals, alguns dels periodistes de l'emissora van aprofitat les dades de l'EGM per fer públic a través de les xarxes socials el seu conflicte amb el Grup Godó, amb el hashtag #totssom1000euristes. El gruix de treballadors de la cadena cobra poc mes de 1000 euros al mes i tenen el salari congelat des de 2011.
Guerra de derives editorials i posicionaments ideològics
Les valoracions sobre si les línies editorials i en el terreny ideològic en els mitjans del Grup Godó tenen repercussió en els seus estats de comptes inclouen moltes variables, però el que és clar és que la bel·ligerància de Josep Cuní vers el procés sobiranista, i la línia editorial de La Vanguardia insistint en el diàleg i l’encaix amb Espanya, són lluny de la centralitat política del país i això els pot passar factura a Catalunya, mentre els obre la porta a sucosos contractes de publicitat d’arrel espanyola.
Una estratègia del lobby de comunicació privada frustrada
La pretensió del Grup Godó, entre altres, que la Generalitat restringís la publicitat a la ràdio i televisió pública de Catalunya, la qual cosa hagués beneficiat enormement la ràdio i televisió privada, se’n ha anat en orris, i aquest és un factor que pot explicar una inversió que ara resulta deficitària.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada