Segons l’estudi presentat, el País Valencià i Catalunya són els territoris amb el cost social per accidents de trànsit més elevat per la manca de manteniment de les carreteres estatals
Dels 10 trams de carretera de tot l’estat amb més cost social per accidents, 7 es troben al País Valencià(4) i Catalunya(3) que han petit un descens brutal del manteniment per part del Ministeri de Foment . 5 d’aquests trams corresponen a les anomenades carreteres nacionals que no estan desdoblades i afecten principalment a casa nostre. A Catalunya els 10 trams amb més cost social corresponen a les carreteres nacionals no desdoblades i lidera el rànquing la #VergonyaN2. Segons aquest informe que ha presentat el RACC, la nostra pertinença a Espanya té un cost molt alt tant socialment com econòmicament, l’espoli ens costa moltes vides humanes i moltes vides truncades.
Espanya margina clarament els PPCC també en inversions en infraestructures
El tram de l'N-II entre l'enllaç de la C-32, a Tordera, i l'inici de l'autovia, a Caldes de Malavella, és el segon de les carreteres estatals que més costos d'accidentalitat per quilòmetre provoca. El tram que genera més despeses és un de 5 quilòmetres a la carretera de la V-31, al municipi de Silla (València). De fet, València i Catalunya són les dues regions més desfavorides en relació al cost per accident i la inversió en manteniment. El Ministeri de Foment ha reduït des de 2009 un 38% la partida per conservar en bon estat les vies de la Xarxa de Carreteres de l'Estat (XCE) i un estudi del RACC demana que es concentrin els recursos en els trams més negres.
El RACC no ho diu, però les dades són clares, amb Espanya més pèrdues de vides humanes
Segons la DGT (en dades de 2012), un mort costa 1.400.000 euros de mitjana i un ferit greu 219.000 euros. Per al conjunt de la xarxa, en el període 2009-2011 el cost per km a causa de l'accidentalitat ha estat de 64.182 euros.
Per altra banda, el pressupost de manteniment de carreteres del Ministeri de Foment per la XCE ha disminuït un 38% en els darrers 5 anys i actualment és de 818 MEUR. Per tant, de mitjana, l'Estat destina 31.662 euros al manteniment de cada km.
El tram de l'N-II entre l'enllaç de la C-32, a Tordera, i l'inici de l'autovia, a Caldes de Malavella, és el segon de les carreteres estatals que més costos d'accidentalitat per quilòmetre provoca. El tram que genera més despeses és un de 5 quilòmetres a la carretera de la V-31, al municipi de Silla (València). De fet, València i Catalunya són les dues regions més desfavorides en relació al cost per accident i la inversió en manteniment. El Ministeri de Foment ha reduït des de 2009 un 38% la partida per conservar en bon estat les vies de la Xarxa de Carreteres de l'Estat (XCE) i un estudi del RACC demana que es concentrin els recursos en els trams més negres.
El RACC no ho diu, però les dades són clares, amb Espanya més pèrdues de vides humanes
Segons la DGT (en dades de 2012), un mort costa 1.400.000 euros de mitjana i un ferit greu 219.000 euros. Per al conjunt de la xarxa, en el període 2009-2011 el cost per km a causa de l'accidentalitat ha estat de 64.182 euros.
Per altra banda, el pressupost de manteniment de carreteres del Ministeri de Foment per la XCE ha disminuït un 38% en els darrers 5 anys i actualment és de 818 MEUR. Per tant, de mitjana, l'Estat destina 31.662 euros al manteniment de cada km.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada