Rigau s’equivoca al afirmar "És un dia trist per als que hem col•laborat a crear polítiques pròpies a Catalunya." Cal que el Govern es cregui el procés cap a l’estat propi.
El desacord entre Catalunya i el Ministeri d'Educació sobre la reforma de la Llei educativa s'ha mantingut fins a l'última reunió de la conferència sectorial abans que el projecte sigui aprovat pel consell de ministres. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha lamentat des de Madrid que el Ministeri no hagi accedit a rebaixar cap dels plantejaments d'una Llei que considera "recentralitzadora" i que atempta contra la immersió lingüística. "Ha estat un dia trist per les persones que hem col·laborat a construir polítiques educatives pròpies a Catalunya", obviant que si realment ens creiem que anem cap a l’estat propi cal començar a pensar que aquesta llei ja no podrà ser aplicada a Catalunya.
Espanya no té solució, cal començar a pensar en clau estat propi
En sortir de la reunió, Rigau ha admès que ha estat una "reunió decebedora" a la què el Govern ha assistit "per responsabilitat" però on, novament, no hi ha hagut cap senyal d'acostament per part del ministre Wert. "S'ha reiterat que volen canviar el model lingüístic a casa nostra i s'ha consagrat un canvi en un model que tenia 30 anys" i que permetrà que el ministeri controli les assignatures troncals a tot l'Estat, ha dit.
Segons la consellera, el model trenca la previsió de l'Estatut i l'equilibri de competències que hi havia fins ara. "L''arquitectura és l'excusa per recuperar competències i per a un procés centralitzat per canviar la visió d'Estat", ha afirmat abans d'assegurar que el d'avui "ha estat un dia trist per les persones que han col·laborat a construir polítiques educatives pròpies a Catalunya".
En sortir de la reunió, Rigau ha admès que ha estat una "reunió decebedora" a la què el Govern ha assistit "per responsabilitat" però on, novament, no hi ha hagut cap senyal d'acostament per part del ministre Wert. "S'ha reiterat que volen canviar el model lingüístic a casa nostra i s'ha consagrat un canvi en un model que tenia 30 anys" i que permetrà que el ministeri controli les assignatures troncals a tot l'Estat, ha dit.
Segons la consellera, el model trenca la previsió de l'Estatut i l'equilibri de competències que hi havia fins ara. "L''arquitectura és l'excusa per recuperar competències i per a un procés centralitzat per canviar la visió d'Estat", ha afirmat abans d'assegurar que el d'avui "ha estat un dia trist per les persones que han col·laborat a construir polítiques educatives pròpies a Catalunya".
Si ens creiem el procés cap a l’estat propi, la llei “Wert” no entrarà en vigor a Catalunya
La Llei es debatrà ara al Congrés dels Diputats i previsiblement el PP l'aprovarà fent ús de la seva majoria absoluta. Segons la consellera, serà la imposició d'un model que no ha aconseguit legitimitat perquè "la legitimitat de millorar el sistema educatiu no s'aconsegueix amb xifres absolutes, sinó amb lideratge".
La consellera ha recordat també que el model s'haurà d'aplicar en paral·lel a les retallades que imposa l'austeritat i els objectius de dèficit. Segons la memòria econòmica, implica una despesa de 408 milions d'euros en tres anys però el govern disposa de càlculs que apunten que només el desplegament a Catalunya costara 180 milions.
Tancar les portes a la llei Wert que parla de "desacord ideològic"
El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha minimitzat les crítiques de les comunitats que no són del PP. En roda de premsa ha afirmat que hi ha hagut un "desacord ideològic" i ha destacat que l'important és que a partir d'avui la Llei serà remesa al consell d'Estat, que informarà la Llei i aquest informe serà l'últim tràmit abans de l'aprovació al consell de Ministres.
Wert ha afirmat que la Llei respecta escrupolosament les competències de les autonomies i a més, segons el ministre, l'entrada en vigor no implicarà una major despesa econòmica perquè segons els seus càlculs el primer impacte econòmic no es produirà en cap cas abans del 2016.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada