Us presentem un nou dossier des del directe!cat, aquest cop sobre un dels escàndols més greus que lliga infraestructures, beneficis d’escàndol i poder polític
Dossier directe!cat: ABERTIS i FOMENTO, corrupció amb la #vergonyaN2 i AP-7. No tindrem desdoblament de la N-II fins com a mínim la finalització de la concessió de l’autopista AP-7 (2021) i el problema no són els costos de l’obra, el problema és el conveni que van firmar el ministeri de Foment i Abertis per construir el tercer carril de l’AP-7 , que penalitza amb molts milions d’euros l’erari públic qualsevol descens de vehicles per l’autopista. O és trenca el conveni o el Ministeri impulsa l’augment de cotxes per l’AP-7 mitjançant la gratuïtat dels peatges i d’aquesta manera s’estalvia la penalització per descens de transit que de 2008 a 2010 ja li ha costat més de 450 milions d’euros. Lamentablement la força i el poder d’ABERTIS és molt gran i subvencionar la gratuïtat de l’AP-7 li faria perdre molts diners.
Després d’analitzar el problema cal cercar la solució definitiva
a la #vergonyaN2 i als peatges de l’AP-7 , des del directe!cat hem
trobat una solució que beneficia l’erari públic i disminueix la
congestió de la N-II i en conseqüència la sinistralitat.
1.- El descens del transit per l’AP-7 ha costat a l’erari públic entre 2008 i 2010 més de 450 milions d’euros. Ara fa uns mesos la ministra Ana Pastor va parlar que fins al final de la concessió el conveni signat entre la ministra Magdalena Álvarez i Abertis podria costar més de 2.000 milions d’euros. Tenint en compte que el descens de vehicles va en augment, segons alguns càlculs la xifra podria superar els 3.000 milions d’euros.
2.- O es denuncia el conveni o s’intenta arribar a les xifres de transit previstes i evitar les milionàries penalitzacions.
3.- Si es descarta de moment la denuncia el conveni, la gratuïtat o fins i tot un peatge simbòlic faria augmentar les dades de transit i l’erari públic s’estalviaria molts diners ja que no pagaria indemnitzacions a la concessionària i es resoldria el problema de congestió de la N-II que repercutiria en el nivell de sinistralitat.
4.- La gratuïtat o el peatge simbòlic donaria solució al no desdoblament de la N-II, ja que aquesta via no és desdoblarà pel descens del nombre de vehicles que provocaria per l’AP-7 i la conseqüent indemnització que estableix l’escandalós conveni de Foment i Abertis.
5.- Aleshores perquè no es denuncia el conveni o és subvenciona el peatge de l’AP-7? Tant de poder té Abertis que vol guanyar tant si passen cotxes com si no?
Dossier directe!cat: "ABERTIS i FOMENTO, corrupció amb la #vergonyaN2 i AP-7"
1.- El descens del transit per l’AP-7 ha costat a l’erari públic entre 2008 i 2010 més de 450 milions d’euros. Ara fa uns mesos la ministra Ana Pastor va parlar que fins al final de la concessió el conveni signat entre la ministra Magdalena Álvarez i Abertis podria costar més de 2.000 milions d’euros. Tenint en compte que el descens de vehicles va en augment, segons alguns càlculs la xifra podria superar els 3.000 milions d’euros.
2.- O es denuncia el conveni o s’intenta arribar a les xifres de transit previstes i evitar les milionàries penalitzacions.
3.- Si es descarta de moment la denuncia el conveni, la gratuïtat o fins i tot un peatge simbòlic faria augmentar les dades de transit i l’erari públic s’estalviaria molts diners ja que no pagaria indemnitzacions a la concessionària i es resoldria el problema de congestió de la N-II que repercutiria en el nivell de sinistralitat.
4.- La gratuïtat o el peatge simbòlic donaria solució al no desdoblament de la N-II, ja que aquesta via no és desdoblarà pel descens del nombre de vehicles que provocaria per l’AP-7 i la conseqüent indemnització que estableix l’escandalós conveni de Foment i Abertis.
5.- Aleshores perquè no es denuncia el conveni o és subvenciona el peatge de l’AP-7? Tant de poder té Abertis que vol guanyar tant si passen cotxes com si no?
Dossier directe!cat: "ABERTIS i FOMENTO, corrupció amb la #vergonyaN2 i AP-7"
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada