El nou conseller de Territori i Sostenibilitat lamenta que a Espanya "costa massa" tirar endavant projectes ferroviaris
Santi Vila, nou conseller de Territori i
Sostenibilitat, ha reclamat la necessitat de Catalunya de tenir
"infraestructures d'Estat" pròpies per combatre la crisi.
Vila, que s'ha estrenat com a conseller amb la commemoració del centenari del Carrilet, que uneix Barcelona i Martorell, celebrat amb un trajecte especial entre els dos municipis al tren 'La Patxanga' de 1926, ha remarcat la necessitat de tenir "infraestructures" pròpies.
És per això que ha posat com a exemple Ferrocarils de la Generalitat de Catalunya (FGC), una companyia, segons ha dit, "absolutament exemplar" en la seva gestió.
Vila ha sostingut que les infraestructures catalanes sempre han respost a necessitats econòmiques i socials, motius pels quals es va impulsar la línia del Carrilet, fet que contrasta, per exemple, amb la creació de la primera línia ferroviària fora de Catalunya (Madrid-Aranjuez), que es va fer "per necessitats polítiques i de la monarquia".
El conseller ha lamentat que a Espanya "costa massa" executar alguns projectes ferroviaris, i ha indicat que la línia d'alta velocitat europea ha estat debatent 40 anys.
Vila, que s'ha estrenat com a conseller amb la commemoració del centenari del Carrilet, que uneix Barcelona i Martorell, celebrat amb un trajecte especial entre els dos municipis al tren 'La Patxanga' de 1926, ha remarcat la necessitat de tenir "infraestructures" pròpies.
És per això que ha posat com a exemple Ferrocarils de la Generalitat de Catalunya (FGC), una companyia, segons ha dit, "absolutament exemplar" en la seva gestió.
Vila ha sostingut que les infraestructures catalanes sempre han respost a necessitats econòmiques i socials, motius pels quals es va impulsar la línia del Carrilet, fet que contrasta, per exemple, amb la creació de la primera línia ferroviària fora de Catalunya (Madrid-Aranjuez), que es va fer "per necessitats polítiques i de la monarquia".
El conseller ha lamentat que a Espanya "costa massa" executar alguns projectes ferroviaris, i ha indicat que la línia d'alta velocitat europea ha estat debatent 40 anys.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada