dimarts, 18 de desembre del 2012

Pastor es compromet a implantar en 2015 els primers trams en ample europeu del Corredor Mediterrani



Els primers trams en ser licitats seran els de Castellbisbal-Tarragona i el tram Tarragona-Vandellós-Castelló-València-Almussafes

La ministra assegura que la infraestructura és una “prioritat” per a Rajoy


La ministra Pastor i el president Fabra a Castelló de la Plana. Foto: ACN.


La ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha compromès aquest dimarts a començar les primeres licitacions de trams ferroviaris del Corredor Mediterrani en ample de via UIC (ample europeu) durant el primer trimestre de 2013. Així ho ha assenyalat Pastor durant la presentació a Castelló de la Plana del projecte d'implantació de l'ample UIC de l'eix mediterrani. Els primers trams en ser licitats seran els de Castellbisbal-Tarragona i el tram Tarragona-Vandellós-Castelló-València-Almussafes. Les obres d'aquests primers trams estan previstes de ser finalitzades durant 2015 mentre que la resta fins a Cartagena no serà una realitat fins 2016, segons les previsions de la ministra Pastor.

569,9 quilòmetres
La responsable de Foment ha explicat que el projecte actua sobre 569,6 quilòmetres incorporant un tercer carril i canviant de l'ample ibèric a l'ample internacional UIC. Per a la seva realització es construiran 13 apartadors de 750 metres de longitud amb una inversió prevista global de 1.400 milions d'euros.
Pastor ha detallat les actuacions per trams, anunciat que el tram entre Castellbisbal i Tarragona, amb 97 quilòmetres i 416,6 milions d'inversió, es licitarà durant aquest primer trimestre de 2013. La connexió, que permetrà donar accés al port de Tarragona i a les petroquímiques, estarà construïda durant 2015, segons les previsions ofertes per Foment. La ministra també ha dit que els trams Tarragona-Vandellós-Castelló-València, amb una longitud de 278,6 quilòmetres i una inversió total de 841 milions, també es licitarà a inicis de 2013 i amb previsió de finalitzar l'obra durant 2015. Els darrers trams a incorporar l'ample UIC seran els que van de La Encina a Alacant (64,5 quilòmetres) i d'Alacant-San Isidro-Múrcia-Cartagena (129 quilòmetres). Aquests trams no seran redactats fins a mitjans de 2013 i es preveu que estiguin construïts durant 2016. La suma d'aquestes connexions és de 310,5 milions.
Durant la seva intervenció, la ministra Ana Pastor ha remarcat que amb la recent licitació del tram Moncofa-Castelló es permetrà que l'alta velocitat arribe des de Madrid a la capital de la Plana Alta en tan sols 2 hores i 20 minuts.
Cohesió territorial
Pastor també ha destacat el compromís del seu govern amb el Corredor Mediterrani, tot recordant que ara fa un any es va incorporar al ministeri amb un deute de 40.000 milions. Pastor ha dit que es tracta d'un projecte de “cohesió social territorial” i ha recordat les xifres de població, PIB i pes econòmic de l'eix mediterrani que el fan viable.
La ministra ha dit que Rajoy s'ha compromès a què el Corredor Mediterrani sigui una prioritat i que vegi la llum. En aquest sentit ha dit que l'eix representa el 22,4% de les inversions en 2012 i el 23% de les de 2013. El president valencià Alberto Fabra, de la seva banda, ha dit que la infraestructura és “vital” per empreses i la societat. Fabra ha afegit que la seva administració “ha lluitat” i “lluitarà” perquè el projecte prosperi i per aconseguir que l'eix mediterrani esdevingui la plataforma logística d'Europa.
Darrera actualització ( Dimarts, 18 de desembre del 2012 15:26 )
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/603631-pastor-es-compromet-a-implantar-en-2015-els-primers-trams-en-ample-europeu-del-corredor-mediterrani.html