Foment decideix anul•lar 48 línies fantasma, amb una ocupació mitja del 8,2%
Maria Coll
Les tres úniques línies de tren de mitja distància de Rodalies que són
rendibles a Espanya acaben o surten de Barcelona, segons l’informe
d’Ineco, organisme dependent del Ministeri de Foment, elaborat per
estudiar la ineficiència del servei. Es tracta de les línies:
Barcelona-València, Barcelona-Vinarós i el Caspe-Barcelona. Entre les
tres van guanyar el 2010 pel govern espanyol un total de 941.000 euros,
gràcies a una gran rotació de seients. Tota la resta són deficitàries.
I és que, després dels anys de bonança econòmica, a Espanya hi ha aeroports fantasma, però també línies de tren fantasma. Segons aquest estudi Foment ha detectat 49 línies de mitja distància ineficients; línies que tenen una mitjana d’ocupació de 8,4% i uns ingressos que no cobreixen ni un 16,2% de les despeses. I per això el ministeri de Foment ha decidit suprimir-les de forma indefinida per estalviar 46,5 milions d’euros.
D’aquestes, només dues efecten Catalunya, ja que des de l’any 2011 el servei de Rodalies està traspassat a la Generalitat, són: Monzón-Lleida, amb un dèficit de 231.000 euros anuals, i la línia Zaragoza-Lleida, amb un dèficit de 1.795.000 euros anuals.
I és que, després dels anys de bonança econòmica, a Espanya hi ha aeroports fantasma, però també línies de tren fantasma. Segons aquest estudi Foment ha detectat 49 línies de mitja distància ineficients; línies que tenen una mitjana d’ocupació de 8,4% i uns ingressos que no cobreixen ni un 16,2% de les despeses. I per això el ministeri de Foment ha decidit suprimir-les de forma indefinida per estalviar 46,5 milions d’euros.
D’aquestes, només dues efecten Catalunya, ja que des de l’any 2011 el servei de Rodalies està traspassat a la Generalitat, són: Monzón-Lleida, amb un dèficit de 231.000 euros anuals, i la línia Zaragoza-Lleida, amb un dèficit de 1.795.000 euros anuals.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada