dilluns, 24 de desembre del 2012

Coca-Cola fa el joc a “El Mundo”



“El Mundo” atribueix a una venjança de la Generalitat l’impost sobre begudes ensucrades i Coca-Cola calla tot i la mentida evident


La manipulació del diari de Pedro J.Ramírez sobre l'aplicació de l’impost a les begudes ensucrades que el rotatiu atribueix a una venjança de la Generalitat de Catalunya contra Coca-Cola, per haver traslladar la seu del seu nou embotellador únic a Madrid, queda en evidència gràcies a les hemeroteques. La primavera passada ERC va presentar al Congrés una proposició no de llei que instava el Govern espanyol a aplicar un impost a aliments amb un alt contingut en greixos, sucres i sal per aconseguir una alimentació més saludable, la iniciativa, en sintonia amb les mesures preses en diversos països d’Europa i també als Estats Units, es va presentar mesos abans que Coca-Cola determinés posar la seu única a Madrid.
 
 Pedro Jota mata dos ocells d’un tret,  ataca el futur Govern de la Generalitat  i fa caixa posant-se al costat dels poderosos

L’impost a les begudes ensucrades, que inclou el paquet fiscal pactat entre CiU i ERC,  pretén recaptar uns 22 milions d'euros. La taxa aplicaria 0,075 cèntims per litre i 0,025 cèntims per llauna. “El Mundo”  ha decidit jugar el joc brut de l’estat espanyol en la seva croada d’assetjament i atac al futur govern de Catalunya, i al procés endegat pels catalans cap a la independència. A més, les manipulacions i falsedats sobre Catalunya són un negoci sucós per aquest diari, que competeix salvatgement amb dos altres rotatius de la caverna com són “La Razón” i l’ABC, per la clientela.


On és l’ètica de Coca-Cola que la companyia proclama als quatre vents?

“El Mundo” dispara i l’univers mediàtic de la caverna amplifica les manipulacions del diari, avui diversos mitjans es feien ressò - igual que dissabte va fer Jordi Gonzàlez a El Gran Debate-, d'aquesta informació, alguns mitjans posats en contacte amb els "representants de Coca-Cola” afirmaven que la companyia no ha volgut comentat res sobre el nou impost, alhora que alguns mitjans – els més honestos-, subratllen com la decisió de l'embotelladora de traslladar la seu única a Madrid respon a una estratègia d'unificació que s'impulsa a nivell internacional.

Una marca insensible a  la cultura de l'entorn que l'acull 

Els consumidors potser hauran de plantejar-se el consum d’una marca que no respecta la llengua del país que l’acull i que li ofereix sucosos beneficis, mentre calla davant les injuries interessades d’alguns mitjans que, dia a dia, demostren la seva manca d’ètica periodística. Una mica d'història de la implantacio de Coca-Cola a Catalunya posa llum sobre el seu silenci.
  
L’impost  a les begudes ensucrades no és nou

La proposta d'una taxa sobre les begudes ensucrades i el “menjar escombraries” va estar en el punt de mira en les darreres Olimpíades de Londres quan el Reial Col·legi de Metges d'Anglaterra, davant l'epidèmia d'obesitat que pateix el país, es va mostrar partidari d'aplicar mesures dures i fins i tot un impost a totes les begudes que tinguin components ensucrats.