divendres, 19 d’abril del 2024
Els projectes electorals
OPINIÓ
"Ningú no podrà acusar mai Puigdemont i Junts de no haver procurat sempre la unitat. Aquest punt augmenta el carisma de la candidatura presidencial"
És obvi, la precampanya electoral només es diferencia de la campanya en el fet que ningú demana el vot explícitament. Però sí implícitament i amb una insistència pròpia de missioners en terra d’infidels. Els quadres i personalitats dels partits es multipliquen a tots els mitjans explicant llur doctrina. El president Aragonès reclama un debat al màxim nivell entre ell i el president Puigdemont. De president a president, què menys. El segon ja li ha respost, displicent, que el president de la Generalitat no demana debats sinó que se li demanen. Inassequible al desànim, el d’ERC insisteix que està disposat a debatre amb qui sigui i, amb això, es fica en un jardí quan la senyora Sílvia Orriols li hi ofereix a correcuita dia i hora. La pel·lícula és coneguda: quedarà més sola que Gary Cooper en “Sol davant el perill”.
Sobre aquest assumpte d’Orriols i Aliança catalana val la pena dir alguna cosa. Pel que fa al cordó sanitari, a sobre d’inútil, potser també és injust. Ningú no ha fet cordó sanitari a VOX que admet ser d’extrema dreta, cosa que Orriols nega de si mateixa. Per què a uns sí i als altres no? La raó rau en el
Chery aterra a Barcelona amb l'objectiu de fabricar 150.000 cotxes elèctrics el 2029
ECONOMIA
L'empresa xinesa incorporarà inicialment 150 treballadors i preveu recuperar més d'un miler de llocs de feina en els antics terrenys de Nissan a la Zona Franca
Retallat el Perro Sanchez |
19 d'abril del 2024
Actualitzat a les 14:23h
Chery i Ebro han signat aquest mateix divendres l'acord per produir 50.000 vehicles elèctrics anuals el 2027 als antics terrenys de l'empresa Nissan a la Zona Franca de Barcelona, i preveuen aconseguir els 150.000 l'any 2029. Ho han signat el CEO d'Ebro, Pedro Calef, i el vicepresident internacional de Chery, Charlie Zhang, en un acte al qual han assistit el president del govern espanyol, Pedro Sánchez; l'home al capdavant de la Generalitat, Pere Aragonès; el sotsgovernador de la província xinesa d'Anhui, Shan Xiangqian; el ministre Jordi Hereu i el conseller Roger Torrent, entre altres.
El projecte inicialment suposa la incorporació d'uns 150 treballadors i treballadores, actualment en formació, si bé preveu recuperar fins a 1.250 llocs de feina. D'aquesta manera, es tanca el procés de reindustrialització de la planta, que es va iniciar el desembre de 2021, quan Nissan va abandonar les instal·lacions a la capital catalana.